Ca parte a grupului Volkswagen, Audi a jucat un rol central în dezvoltarea și instalarea software-ului ilegal în 11 milioane de automobile diesel pentru a păcălii testele emisii.
Pe 18 septembrie 2015, Agenția Americană pentru Protecția Mediului a informat publicul despre încălcarea de către VW și Audi a Actului privind Aerul Curat, determinând agențiile guvernamentale din întreaga lume să deruleze investigații.
Dieselgate a devenit cel mai mare scandal din industria automobilelor, iar în decurs de trei ani, grupul Volkswagen a fost forțat să plătească aproximativ 30 de miliarde de dolari pentru soluționarea cazului. Suma care probabil o să crească cu câteva miliarde de dolari.
În timp ce și-au mutat accentul pe vehiculele electrice, producătorii de automobile din Germania încă se luptă să contracareze daunele produse de Dieselgate: directorii se află în închisoare; investitorii dau în judecată compania pentru miliarde de dolari; Comisia UE investighează VW, Daimler și BMW pentru coluziune; iar relația odată confortabilă cu guvernul Angelei Merkel a crăpat sever.
VW a recunoscut în 2015 echiparea a aproximativ 11 milioane de automobile din întreaga lume cu „dispozitive ilegale”, care au permis să inducă în eroare testele de emisie din laboratoare, în realitate automobilele Volkswagen emit de 40 de ori mai mult oxid de azot decat este permis, ceea ce duce la moartea infantilă, distrugerea tesutului pulmonar, iar copiii sunt cei mai afectați, atunci când sunt expuși la acest gaz poluant!
Sursa: TheVerge
Lasă un răspuns