Învațați cum să vă modificați strategia SEO cu acest ghid.
O analiză competitivă este parte critică a oricărui plan de marketing al unei companii. O analiză a concurenților bine motivată vă va structura întreaga strategie de marketing și vă va poziționa afacerea pe linia succesului viitor. Dacă aveți o mai bună înțelegere a peisajului concurențial, o cunoaștere a ceea ce fac concurenții dvs. și cum vă comparați, vă va ajuta în cele din urmă să-l valorificați.
Indiferent dacă vă îmbunătățiți site-ul web existent, sau dezvoltați o nouă campanie de marketing sau lansați un produs sau un nou serviciu, trebuie să știți cum se descurcă concurența din același domeniu!
Acest tutorial vă va explica cum să obțineți o perspectivă asupra poziționării concurenților, a eficienței, a surselor de trafic și a modului în care au ajuns mai sus. Acest lucru include direcționarea lor pe cuvintele cheie, prezența pe rețelele de socializare, redactarea de conținut, direcționarea PPC, poziția în SERP, profilul backlink-urilor, recenzii, diferențiatorii, apelul la acțiuni (Call to Action) și traficul site-ului.
Identificând punctele tari și punctele slabe ale concurentului, comparativ cu profilul dvs., puteți valorifica în mod eficient oportunități noi de creștere. Toate acestea trebuie să vă aducă mai mult trafic către site, dar și trafic care aduce conversii!
1.Identificați și calificați concurenții
Este important să înțelegeți cine sunt concurenții dvs., nu numai din perspectiva industriei, dar și în online. Începeți prin căutarea produsului pe Google sau serviciul dvs. și examinați cine apare în prima pagină.
2.Investigați prezența online
Notați în cel mai mic detaliu cum apare competiția în mediul online; sunt în pachetul local, plătesc pentru publicitate (PPC), profită de recenziile clienților, folosesc scheme de date, au mai multe pagini de destinație, care sunt trimiterile lor. Identificați punctele tari și slabe în marketingul concurentului.
3.Analizați recenziile și reputația
Analizați opiniile clienților concurenților dvs., din recenzii online precum „Recenzii Google”, recenzii despre produse, recenzii sociale și comentarii postate pe bloguri, formuri. Citiți atât comentariile pozitive, cât și cele negative, aflați cine postează opiniile pozitive și negative, apoi valorificați-le.
4.Vedeți mențiunile competitorilor
Urmăriți și monitorizați mențiunile online ale concurenților dvs., precum și propria afacere, cu Google Alert. De asemenea, puteți monitoriza Internet-ul pentru conținutul nou creat în jurul produselor, serviciilor sau orice altceva.
5.Analizați eforturile PPC ale concurenților dvs.
Obțineți informații despre termeni și cuvinte cheie utilizate de concurența dvs. care merită licitate. Folosiți cuvintele cheie primare și secundare în motoarele de căutare. Puteți utiliza, de asemenea, instrumente terțe pentru a economisi timp – va descompune ce reclame sunt cu imagine, HTML sau text. Analizați paginile din anunțurile date de concurență.
6.Aflați poziția cuvântului cheie a competiției
Să aflați pe cuvinte crește în rank concurența dvs. vă poate oferi un avantaj uriaș. Examinați cu care cuvinte cheie apare competiția dvs. în primele 100 de rezultate cu „ahrefs”.
7.Comparați cuvinte cheie cu Keyword Gap Tool
Mergeți mai departe, cu ajutorul aplicației Keyword Gap Tool. Efectuați o comparare cot la cot a tuturor asemănărilor și diferențelor dintre portofoliile de cuvinte cheie (anunțuri organice, plătite sau cu listare de produse) și cele ale concurenților dvs.
8.Examinați link-urile concurenților
Economisiți timp studiind backlink-urilor al concurenților dvs. și încercați să câștigați unele dintre linkurile lor pentru propriul site web. Uită-te la cei care oferă backlink-uri concurenței tale și trage concluzii cu privire la calitatea relațiilor respective și la aducerea lor la propriul site web.
9.Evaluează conținutul scris
Evaluează ce conținut acoperă concurenții tăi și oportunitatea de a-l scrie mai bine. Verificați concurența pentru toate tipurile de conținut, (în site și în afara site-ului), pagini de destinație, bloguri, știri, evenimente, întrebări frecvente, studii de caz, infografice, cărți electronice, videoclipuri, webinarii, podcast-uri etc.
10.Puneți lupa pe social media
Stabiliți ce platforme sociale folosesc concurenții dvs., ce tip de conținut postează și regularitatea acestuia, cu cine se angajează, dimensiunea audienței și tonul vocii pe care îl folosesc. De asemenea, veți avea o idee bună despre cum se simt clienții, ce face concurența și ce nu funcționează bine în implicare.
11.Abonați-vă la competitori
Să aflați ce fac concurenții dvs. vă poate dezvălui ceea ce funcționează bine pentru ei și cum puteți să valorificați această informație. Comportați-vă ca unul dintre clienții lor și abonați-vă la newsletterul, blogul și platformele lor sociale. Examinați interacțiunile și conținutul acestora, precum și apelul la acțiuni și implicarea.
12.Analizați SEO
Examinați implementarea SEO în rândul competiție dvs. Vizualizarea codului sursă va evidenția prioritatea meta a paginii, ierarhia antetului, meta-urle og, schemele de date, structuri URL, alte imagini etc. Utilizați instrumentele Google pentru a examina, cât de prietenos site-ul cu telefoanele mobile și viteza pe telefonul mobil.
13.Examinați experiența utilizatorului
Puneți-vă în mintea unui utilizator și navigați pe paginile site-ului web ale concurentului. Uitați-vă unde sunt plasate apelurile către acțiuni, ce spun ei, cum sunt reprezentate (text / imagini / video), cum te împing în pâlnia de vânzări și cum colectează datele.
14.Categorizează-ți concurenții
Concentrați-vă efortulie – grupați concurenții în aceia care sunt concurenți direcți (cei care vizează același public sau au un produs similar) și concurenții secundari, cei care vizează produse / servicii similare, dar publicul este diluat.
15.Analizați-vă performanța împotriva lor
Acum este timpul să comparați valorile cheie ale concurentului cu dvs. Din observațiile și ideile dvs., veți înțelege cum faceți față concurenților dvs. pe nișa de piață și sunt necesari pași pentru a vă poziționa împotriva lor pentru a ieși în evidență.
16.Implementați o schimbare pozitivă
Folositi ce ați învățat și începeți de acum să implementați schimbările pozitive. Începeți cu cele mai ușoare sarcini și treceți la acțiuni mai solide. Analiza concurenților trebuie să fie permanentă – monitorizează în permanență acțiunile tale.
Sursa: creativebloq.com
Lasă un răspuns