Tesla împinge încet Germania spre recesiune!

Germania este în pragul recesiunii, după ce creșterea a ajuns la zero în ultimul trimestru.

Economia Germaniei se îndreaptă spre o încetinire seismică a producției de mașini. Efectul Tesla – și trecerea la vehicule electrice – strânge „cureaua” nemțească.

Un inginer german consideră Tesla o „amenințare existențială” pentru întreaga industrie auto germană și i-a îndemnat pe directorii companiilor auto din țară „să se descurce mai bine”:

„Ambițiile dvs. pentru vehicule electrice nu sunt în conformitate cu așteptările consumatorilor. Aceste așteptări au fost stabilite de la cel mai puternic concurent al dvs. astăzi și în viitor, Tesla.”

Vânzările Modelului Tesla 3 bat orice rival major german în USA și în Europa. Sursa: CleanTechnica

Germania în pragul recesiunii

Ultimele cifre economice din Germania nu sunt bune: creștere zero pentru trimestrul IV. Țara intră acum în recesiune.

Andrew Kenningham, de la Capital Economics, a declarat:

„Credem că economia va continua în recesiune în prima jumătate a acestui an.”

Una dintre cele mai mari probleme este scădere rapidă a producției auto și a exporturilor.

Industria auto din Germania se aseamănă cu perioada anilor 1970 din Detroit

Reuters a comparat provocarea cu care se confruntă Germania cu cea din Detroit, din anii 1970, unde o scădere rapidă a industriei auto a decimat întregul oraș.

Asta nu este o exagerare!

Industria auto din Germania a scăzut la un nivel minim de acum 22 de ani, punând aproape 1 milion de locuri de muncă în pericol. O a zecea parte din aceste locuri de muncă trebuie să dispară în următorul deceniu. Tăierile vor avea loc la producătorii auto (BMW, Volkswagen, Daimler) și la furnizorii din regiune (Michelin, Bosch, Continental).

În unele zone ale țării, lucrătorii auto constituie 15% din forța de muncă. Efectul acestor reduceri asupra cheltuielilor, consumului și PIB-ului sunt greu de cuantificat.

Volkmar Denner, CEO Bosch, după ce a anunțat mii de concedieri, a spus:

Putea să fie mai bine, pentru că am trecut de vârful producției auto.

Dominația Tesla se răspândește în Europa

Majoritatea provocărilor cu care se confruntă industria auto din Germania este datorată creșterii cererii de mașini electrice.

Când Tesla a lansat Modelul 3 în Europa anul trecut, a extras instantaneu sedanurile rivale de la BMW și Mercedes. A fost a treia mașină cu cele mai mari vânzări în perioada din decembrie. Elon Musk chiar pregătește o fabrică Tesla în Germania, pentru a acoperi cererea.

„Vânzările auto americane au atins nivelul maxim în 2016 și au scăzut de atunci, în timp ce vânzările de vehicule electrice cresc în fiecare an” – a spus un inginer german.

Problema este că mașinile electrice nu au nevoie de aceeași forță de muncă pentru a fi construite. După cum scrie Reuters, „mașinile electrice necesită mai puțină muncă de asamblare, decât vehiculele cu ardere internă.”

Stefan Bratzel, Centrul German de Management Automobilistic a explicat:

Tranziția [la electric] ar putea bine să marcheze sfârșitul epocii de aur pentru angajatorii masivi din industria auto.

Efectul Tesla

Nu este vorba doar despre vânzările Tesla. Este o schimbare mai mare. Din prima zi, obiectivul Tesla a fost acela de a „accelera tranziția lumii către o energie durabilă”.

Au avut un succes incredibil. Tesla a forțat întreaga industrie auto să se îndrepte către vehicule electrice și a redus costurile acestora. Este o mișcare la care companiile auto din Germania au fost prea lente în adaptare.

Într-adevăr, un inginer german a adăugat:

„Este timpul să ne confruntăm cu adevărul inconfortabil că producătorii auto germani nu au o mașină, fie că este vorba de o mașină pe benzină ori diesel sau o mașină electrică, în producție sau în curs de dezvoltare care poate concura cu Modelul 3.”

Nu se întâmplă doar în Europa. Cererea de vehicule Tesla pe piețele cruciale precum China crește. Deși cererea pentru mașinile din Germania a scăzut consecutiv timp de 17 luni.

Analiștii au speculat de ani de zile creșterea companiei Tesla, însă Germania aflată în prezent în pragul recesiunii, abia acum regretă că nu au dezvoltat mașinile electrice. Dacă companiile auto din Germania nu acționează acum, țara ar putea intra într-o criză de încetinire continuă.

Sursa: ccn.com

1 comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.