Cu 10.3 milioane de utilizatori de internet, cu o crestere semnificativa a folosirii telefoanelor mobile, magazinele online trebuie sa se adapteze cerintelor si sa adopte si o versiune de mobile pentru site-ul lor, mai ales acum cand utilizarea internetului pe device-uri mobile creste exponential. Silkweb a venit cu un studiu nou pe piata care ne spune ca magazinele online din Romania nu sunt adaptate pentru versiunea de mobil.
Modificarile facute Google obliga site-urile sa faca schimbari pentru mobil, adica sa realizeze o varianta adaptata pentru smartphone-uri. Piata din Romania este in continua dezvoltare, iar datorita faptului ca pana acuma, nu s-a facut o analiza detaliata a acestui fenomen, Silkweb a realizat o radiografie a optimizarii site-urilor din Romania pentru mobile si pozitionarea acestora in Google, dar si efectul asupra acelor pagini care nu au o varianta de design adaptata pentru aceste dispozitive.
Acest studiu era necesar deoarece pe piata din tara noastra nu existau date concrete care sa ajute magazinele online sa realizeze diferentele de pozitii a cuvintelor cheie in Google. Versiunea de mobile a unui site este un nou factor de pozitionare a rezultatelor in motorul de cautare. Despre acest lucru se vorbeste destul de mult, insa informatiile preluate de la sursele de afara nu se aplica pentru piata de la noi. Acest studiu vine cu ceva nou si ne arata concret efectul noilor algoritmi Google asupra paginilor optimizate sau nu, pentru dispozitivele mobile.
Analiza a fost indreptata asupra magazinelor online prin cautarea a aproximativ 11000 de cuvine din zone ecommerce, din toate categoriile de interes comercial, mai putin nisa speciala pentru adulti. Astfel, in urma studiului s-au identificat 74.162 de domenii unice pozitionate in top 50 pe google.ro. Datele obtinute trag un semnal de alarma si ne spun ca multe site-uri din Romania nu sunt adaptate versiunii pentru mobil, desi din ce in ce mai multi oameni folosesc acum smartphone-urile, mult mai des decat desktop-urile. Astfel, analiza acestui fenomen ne spune ca:
33,538 (45%) din site-uri nu au versiune de mobil.
12 – Diferenta medie intre pozitia pe mobil fata de pozitia pe desktop, pentru site-urile care nu au versiune de mobil
45,024 – 61% din site-uri au cel putin un cuvant pentru care sunt pozitionate mai slab pe mobil fata de desktop
28,164 – 38% din site-uri care apar in rezultatele pentru desktop, dar nu apar in rezultate pentru mobil
52% din site-urile care apar in top 10 Google pe desktop nu au versiune de mobile
Rezultatele acestui studiu au dus la concluzia ca multe din site-urile din Romania nu sunt mobile friendly. Desi smartphone-urile exista pe piata de ceva timp, multe site-uri au ramas in urma si nu s-au adaptat noilor cerinte.
Pentru a fi in top, in cautarile de pe Google, nu este suficient sa investesti in SEO. Multe site-uri pierd comenzi datorita faptului ca nu au un site adaptat pentru varianta de mobil. Pentru a-si asigura o pozitie cat mai buna in cautari, site-urile trebuie sa fie compatibile cu telefoanele mobile si tabletele. Clientii trebuie sa le poata accesa cu usurinta, indiferent de device-ul pe care il folosesc. Site-urile care nu respecta acest criteriu s-ar putea sa ajunga pe ultimele pagini ale cautarii.
Acest studiu a fost realizat cu ajutorul aplicatiei MintMetrics, creata de Silkweb. Aceasta inca poate fi folosita gratuit de cei care sunt interesati sa monitorizeze campaniile de marketing organic, dar si de cei care isi doresc sa analizeze concurenta.
Mai multe informatii gasiti pe Silkweb. Sursa imaginii este Silkweb.
Lasă un răspuns