Plantele și modul lor ingenios de a transforma lumina și aerul în combustibil a fost o inspirație pentru mulți oameni de știință.
Acum, fotosinteza a constituit baza pentru o posibilă soluție a problemei
noastre cu dioxidul de carbon. Cercetătorii de la Universitatea suedeză Linköping au găsit o modalitate de a utiliza energia solară pentru a converti dioxidul de carbon în alte substanțe chimice pentru a fi utilizate ca și combustibil.
Au făcut acest lucru concepând ceea ce au numit un fotoelectrod acoperit într-un strat de grafen – materialul care este practic un singur strat de atomi de carbon – care captează energia solară și creează purtători de sarcină.
Apoi, ele transformă dioxidul de carbon și apa în metan, monoxid de
carbon și acid formic. Acesta este cel mai recent semn că este în curs o metodă de a găsi modalități de utilizare a dioxidul de carbon care este ținta atâtor inițiative de mediu și chiar Acordul de la Paris în sine.
La începutul acestui an, de exemplu, Laboratorul Național de Energie Regenerabilă și Universitatea din sudul Californiei au anunțat că au făcut un nou tip de catalizator care ar putea face hidrogenarea – un proces ce poate transforma dioxidul de carbon în hidrocarburi – mai ieftin.
Catalizatorul lor a utilizat nanotehnologia pentru a adăuga nanoparticule de carbură de molibden – un compus din metal și carbon care are o gamă largă de aplicații, printre care conversia dioxidului de carbon în monoxid de carbon pentru a fi utilizat în producția de substanțe chimice și în hidrocarburi.
Costul este un aspect esențial în toate proiectele care caută să utilizeze dioxidul de carbon pe care îl eliberăm în atmosferă, în loc să-l lăsăm acolo.
Tehnologia de captare a carbonului este scumpă, de exemplu, și mulți cred că nu ar deveni niciodată suficient de accesibil pentru a avea sens ca soluție pe scară largă a problemei emisiilor din lume. Dar unele tehnologii sunt atât de scumpe, se pare.
MIT a lansat anul trecut o hârtie care detaliază un dispozitiv care ar putea literalmente să aspire dioxidul de carbon din aer și să îl depoziteze pentru utilizare ulterioară. Principiul dispozitivului este ingenios de simplu: pe măsură ce bateria se încarcă, aspiră dioxid de carbon. În timpul descărcării, CO2 este eliberat în sol. Bateria în sine este formată din tablouri de electrozi cu goluri între tablouri, astfel încât gazul să poată intra în dispozitiv.
Electrozii au o afinitate naturală pentru CO2, ceea ce înseamnă că atrag moleculele de gaz atunci când intră în dispozitiv. Apoi sunt eliberați în spațiul de depozitare. Apoi are loc capturarea în flăcări. Gazul ars este o sursă majoră de emisii de dioxid de carbon și o problemă prioritară pentru industria energetică. Există deja companii care se concentrează exclusiv pe
acest aspect. O astfel de companie, Capterio, din Marea Britanie, spune că eliminarea emisiilor prin captarea gazului înainte de a fi evazată reduce amprenta de carbon a emițătorului, le economisește costurile și crește veniturile, deoarece gazul poate fi folosit pentru alte lucruri, în loc să fie irosit prin ardere.
Deci, există captarea și stocarea carbonului, există refolosirea gazului care emite dioxidul de carbon înainte de a-l emite și există reciclarea dioxidului de carbon în alte substanțe chimice care ar putea fi utilizate pentru o serie de aplicații, de la producția de materiale plastice la celule combustibil de
hidrogen.
Cu atât de multe beneficii potențiale – și cu presiunea din ce în ce mai mare din partea autorităților de reglementare – este posibil să existe mai multe progrese în utilizarea CO2.
Există, de asemenea, un stimulent financiar. Dacă ceva poate fi folosit, atunci are valoare. Toate acele tone de CO2 care sunt eliberate în atmosfera terestră nu fac excepție.
Numai gazele arse costă aproximativ 27 de miliarde de dolari venituri pierdute în fiecare an. Deși este adevărat că majoritatea emisiilor de CO2 nu pot fi monetizate în același mod în care gazele evazate pot fi monetizate, o parte din ele pot fi încă captate și utilizate în mod productiv. Tehnologia este în lucru.
Sursa: oilprice.com
Lasă un răspuns