Schimbarea, un bun necesar sau doar din plictiseala

Ma uit in jur, ce credeti ca vad? Oameni, autoturisme, case, blocuri, telefoane, acelasi pareri, acelasi gusturi. Nimic schimbat, deseori ne copiem unii pe altii (fara sa ne dam seama) si ici colo, mai vad o idee indrazneata. Dar degeaba, e una timida care nu va schimba lumea. In magazine, cam aceleasi produse alimentare, acelasi idei, aceleasi gusturi, aceleasi haine, aceleasi… „Hai domnule acelasi”, spune-mi ceva diferit? Pe strada aceleasi marci de masini, aceleasi concepte de a merge cu masina 100 metri pana la colt pentru a lua o paine, nu cumva sa mearga cu bicicleta ca slabeste domnu’. In rest, nicio idee sclipitoare. Doar cum spuneam, ici colo, o idee indrazneata. Iar ideile indraznete, iata ca vin din exteriorul tarii. Deci, deseori ne copiem unii pe alti, chiar daca „unii” sunt de la 2000 km departare. Asta e adevarul. 
Insa eu va propun schimbari, schimbari care nu reprezinta o noutate, schimbari care nu vor schimba lumea in care traim, sunt cateva schimbari care ne vor face mai diferiti, mai indrazneti, mai curajosi. Dar care vor sterge tiparul standard, si care vor schimba sintagma „lasa ca merge si asa”.

Desigur, nu e bine sa schimbam ceva ce merge, dar putem face ceva diferit. Rutina, „la fel”, standard, identic sunt lucruri, cuvinte care nu aduc inspiratie.

Sa luam exemple simple, sunt persoane care isi schimba automobilul odata la 2 ani. Dar il schimba cu aceeasi marca, marca care nu spun ca nu a adus imbunatatiri si unele schimbari, dar am impresia ca e acelasi lucru, acelasi design pe ici pe colo putin schimbat. Ba mai mult, culoarea pe care o vedem pe strazi domina in negru si gri, la fel ca si economia romaneasca. E greu sa „remarci” un automobil portocaliu sau verde. Pardon, este o raritate. Deci ce facem?

Vrem sa schimbam ceva vechi cu ceva „nou”. Dar in loc sa ne orientam cand ne achizitionam un alt automobil la o alta marca decat ceea ce avem in prezent, alegem, ghici, prezentul imbracat in nou. Parca tot aceleasi marci de masini le vad in fiecare zi, lupul isi schimba parul, dar naravul ba.

Ideea de schimbare implica riscuri, riscuri pe care nu mai vrem sa ni le asumam. In loc sa facem miscare, si sa mergem cu bicicleta prin oras, preferam sa fim comozi si sa utilizam masina. Cu toate ca pretul combustibilului va fi de 6 lei in curand, preferam sa continuam… Ma uit atent, si observ multe sabloane, multe indigouri, cateva culori care se repeta, daca auzi de o marca de un produs, pe acela il cumperi, nu? Efectul placebo, oare?

Nici marca de paine nu o schimbam, nici marca de ciocolata, nu-i asa parca totul are acelasi gust.

Vizitam aceleasi site-uri, aceleasi concepte. Idei noi, mdaaaa. Da de unde, acelasi stiri, aceleasi idei, toate imbracate diferit sa credem ca e altceva. E acelasi lucru. Ne invartim in cerc, off cum de nu mi-am dat seama, pamantul e rotund. Ma gandesc la o camasa portocalie cu pantaloni verzi. Gandesc gresit, nu sunt comercial, asta e problema, trebuie sa vinzi, asta e conceptul! Hai sa schimbam ceva zic… nah nu schimbam nimic ca merge bine asa! Iti spun eu, ti-e frica sa incerci altceva, nici macar nu esti curios. Nu vrei sa mergi pe jos la servici vrei sa mergi cu masina, chiar daca e la 1 km departare, vrei aceeasi marca de haine, te-ai obisnuit cu ea, e de calitate, este fiabila. Nu vrei schimbare, vrei rutina, vrei acelasi lucruri pe care le cunosti. Oare nu te cunosc domnule „Adidas”?

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.