Autonomie de 160 km cu 50% din baterie și condus sportiv
Recent am testat din nou Renaul ZOE, de data aceasta versiunea Z.E. 40 care dispune de autonomie complet electrică de 400 km. Deși, conform Renault, „această autonomie ar fi fost posibilă doar la începutul lui 2024”! În weekend-ul care a trecut, am parcurs 160 km, și am consumat doar 50% din baterie fără a utiliza climatizarea. Evident, iarna consumul crește.
Așadar, în termeni reali Z.E. 40 Intens ar avea o autonomie de cca. 200 km, conform Renault, iar vara ar atinge 350 km. Teoretic cu o singură încărcare mergi de la Oradea la Cluj și înapoi. Deși, nu îmi fac griji cu încărcarea mașinii electrice la Cluj, pentru că, acesta din urmă are multe puncte de încărcare. Dar și în Oradea am auzit că s-a instalat la Kaufland (Broșului) un punct de încărcare!
ZOE este o experiență care trebuie testată dacă aveți un buget de 24.000 euro
Experiența cu ZOE a fost un vis care mi s-a îndeplinit. Cum spuneam în urmă cu trei ani, să conduci o mașină electrică este total altceva decât cele cu motor termic. Sincer, nu îți mai vine să te mai întorci la o mașină cu motor pe benzină ori motorină.
Dimineața pornește instant și nu mai trebuie să ții cont dacă motorul e cald ori nu!
Dimineața pornește instant, și poți să duci pedala de accelerație la capăt, pentru că, nu trebuie să aștepți să se încălzească motorul electric. Zoe „plutește” pe șosea, răspunde imediat la comenzi, iar faptul că nu trebuie să schimbi nicio viteză în combinație cu motorizarea electrică asigură un confort superlativ.
Este confortabilă și spațioasă pentru o familie cu doi copii
O poți încărca acasă, dacă stai la casă sau dispui de un garaj. Nu are cotieră la scaunul șoferului, însă nici nu am simțit nevoia pentru că, mâna dreapta este în principiu cea care deține rolul principal în gestionarea instrumentelor de bord.
Scaunele sunt moi, confortabile, suspensia la fel, volanul cu servodirecție electrică este o jucărie de copil, iar demarajul până la 50 km/h este cât ai clipi (cca. 2 – 3 secunde). Interiorul este suficient pentru patru persoane cu o înălțime de 180 cm, Radio-ul are navigație și Bluetooth, iar atunci când dorești să parchezi cu spatele ai la dispoziție camera video și senzori de parcare. Dar, totuși se recomandă să fi atent în toate direcțiile! Spre deosebire de Radio-ul din Dacia Duster, cel de la ZOE e mai puțin prietenos atunci când dorești să utilizezi funcția Bluetooth, în sensul că trebuie să o activezi de fiecare dată când pornești mașina.
Avem din ce în ce mai multe puncte de încărcare în România, Ungaria și Austria stă mai bine ca și noi!
Autonomia de 400 km ori 350 km, este suficientă ca să ajungi la un punct de încărcare și după o distanță de 300 ori 350 km, orice șofer are nevoie de o pauză de cel puțin 30 minute, iar în acel timp poți să îți încarci 30 până la 80% din baterie – depinde de încărcător.
Așadar, în 2018 teoretic poți ajunge oriunde în România cu o mașină electrică. Nu vreau să discut de Ungaria, pentru că, vecinii noștri stau mai bine la acest capitol, iar de Austria nici nu mai zic. Așadar, de la Oradea la Budapesta nu mai este o utopie să te deplasezi cu o electrică!
Cum accelerează de la 0 la 100 km/h și înapoi la 0 km/h?
În final, 10.000 de km parcurși electric costă ~ 1000 lei
ZOE intens costă 34.750 euro, iar dacă scădem cca. 10.000 euro care reprezintă cel mai mare ecotiechet acordat de o țară din UE, o să putem achiziționa un ZOE la prețul de aproximativ de 24.000 euro. Dacă parcurgem pe zi 30 km în anotimpul rece, o încărcare completă ne ajunge cca. o săptămână, în care parcurgem cca. 210 km și plătim cca. 22 lei pentru curentul electric.
Având în vedere prețul de revânzare după 4 ani, de cca. 10.000 ori 14.000 euro, noul ZOE ajunge la un cost de cca. 3300 euro pe an. Dacă parcurgem 10.000 km pe an, plătim curentul cca. 1000 lei, iar cu o mașină pe benzina ce consumă în medie 6 litri/100 km, aceeași 10.000 km costă acum ~3000 lei.
Așadar, o mașină nouă cu motor termic ce costă cca. 20.000 euro, nu mai reprezintă astăzi o investiție eficientă, mai ales că trebuie să analizăm și valoarea de revânzarea a ei după 4 ani de utilizare!
Desigur, aceste calcule sunt estimative, însă ne arată cât de mult a evoluat mașina electrică în ultimii ani, și personal vă spun că aceasta este viitorul, nu trebuie să mă credeți pe cuvânt, mergeți și testați-o la cel mai apropiat dealer și bucurați-vă de o experiență nemaiîntâlnită până acum!
Lasă un răspuns