In general Volkswagen-ul este o masina buna. Dar ca orice alta masina, motorul si restul componentelor se uzeaza, iar la un moment dat, inevitabil, ajungem in service. In service, lucrurile nu sunt simple in Romania, pentru ca in general unii „se pricep”. Ei bine, aici va sfatuiesc sa apelati la service-urile care au vechime si care si-au pastrat capitalul uman. De ce spun asta, pentru ca, firmele care isi schimba des angajatii au o problema. Si de obicei, nu-i asa, daca te-ai obisnuit cu un mecanic, si ti-a rezolvat problema automobilului tau, cu siguranta vei apela tot la el, nu?
Problema uzuala la Volkswagen LUPO, POLO si SEAT, comutator lumini frana
Comutatorul de lumini frana, este o piesa care se strica des la automobilele Volkswagen si SEAT. Pana in anii 2006 cu aceste marci am avut aceste experiente neplacute. Comutatorul de lumini frana are rolul de a activa (dezactiva) stopurile de la autovehicul atunci cand apasam pedala de frana sau franam. Este neplacut sa apesi pedala de frana iar stopurile tale sa nu functioneze, astfel il pui intr-o situatie neplacuta pe cel din spatele tau care daca nu reactioneaza la timp te poate lovi. Comutatorul de lumini frana se afla pe partea superioara a pedalei de frana, este o componenta din plastic si costa cca. 40 lei cu TVA.
In principiu daca ai noroc de un mecanic bun, aceasta piesa se schimba in 10 minute, eu am reusit sa o schimb singur, intr-adevar nu a fost usor. Aceasta piesa mi s-a stricat si la un VW POLO din 2006 nou, dupa numai 5000 de km parcursi. Insa, masina fiind in garantie, s-a schimbat fara a plati vreun leu. Martorul care se porneste pe bord sau „becul” galben care se aprinde este denumit EPC. Cand EPC-ul este pornit evident autovehiculul dvs. are o problema electrica sau electronica. Asadar este bine sa mergeti cat mai repede la un service si sa o remediati. Apropo, la VW Lupo comutatorul de lumini frana s-a defectat dupa 70.000 de km.
Bujii motor VW Lupo & Polo pe benzina , cand se schimba ele?!?
Ei bine, bujiile se schimba cand spune producatorul lor. In principiu pot sa functioneze linistit 30.000 km, 50.000 km si chiar si 90.000 km. Recomandabil este ca ele sa se schimbe odata la doi ani sau la 30.000 km, cel putin asa sustinea un mecanic. Primele bujii pe care le-am schimbat au fost la 87.000 de km. Totusi recomand sa schimbati bujiile cel tarziu la 50.000 km sau cel putin sa le verificati din cand in cand (la 30.000 km). Datorita uzurii lor, poate creste consumul de combustibil. Un set de 4 bujii costa cel putin 80 lei cu TVA.
Fise bujii, motor VW Lupo pe benzina
Fisele de la bujii sunt componente despre care nu am auzit decat recent. Adica acum cand s-au defectat. Daca o fisa nu functioneaza corespunzator, atunci nici cilindrul la care este conectata nu functioneaza la parametrii normali, si de aici toate problemele, motorul nu mai are aceeasi putere, nu mai are forta pe care o avea odata, si riscul sa ramaneti in drum este iminent. Sigur, martorul cu acel „motoras mic” va porni imediat, insa si dvs. o sa simtiti ca ceva nu este in regula, si ca motorul nu functioneaza corespunzator sau rotund. In service, se poate verifica daca fisele functioneaza corespunzator, insa dupa 80.000 de km trebuie sa va asteptati ca acestea sa se defecteze.
In principiu, mecanicul recomanda schimbarea lor la 30.000 de km, ceea ce mi se pare destul de repede. In cartea autovehicului nu am gasit cand ar trebui sa le schimb, insa este recomandat sa le schimbati cand spune producatorul lor sau al autovehicului. Eu le-am schimbat dupa 90.000 de km, sigur dupa un scenariu in care am simtit ca motorul se opreste in mers. Costul fiselor este de minim 200 lei cu TVA pentru 4 bucati.
Lichidul de frana
Lichidul de frana trebuie schimbat conform cartii tehnice odata la 2 ani pentru orice autovehicul. In Romania, aceasta regula nu cred ca se respecta. Aparent ai spune ca nu este nicio diferenta, ca schimbi sau nu lichidul de frana la doi ani odata. Personal am respectat aceasta regula, si dupa ce am schimbat lichidul de frana am observat cat de usor si de bine functioneaza frana! Sincer nici eu nu credeam ca aduce vreo schimbare, ilocuirea lichidului de frana vechi cu unul nou, insa diferenta este sesizabila. Si in principiu discutam de siguranta dvs. in autovehicul si a celor care va insotesc la drum!
Uleiul din cutia de viteza
Schimbarea uleiului din cutia de viteza, ai crede ca nu iti aduce niciun beneficiu?!? Schimbarea uleiul din cutia de viteza este recomandata la 60.000 km conform cartii tehnice. De cate ori am schimbat uleiul din cutia de viteze, ulterior schimbarea vitezelor se realiza mult mai usor, si motorul functiona mult mai usor. De aceea va recomand sa schimbati uleiul din cutia de viteze spre exemplu, cand achizitionati o masina la mana a doua si nu numai. Schimbati-l cand va recomanda producatorul autovehicului.
In final
Va recomand, cand aveti timp sa cititi manualul autovehicului dvs. Manualul va invata cum sa va intretineti corect autovehicului dvs. si astfel sa va bucurati de utilizarea lui pentru o perioada indelungata. Respectati-va autovehiculul dvs. si va veti bucura de drumuri lungi si sigure!
Buna ziua,
De curand am achizitionat un vw polo 1,2 din 2002, 97,000 km, functioneaza si arata impecabil, insa m-am confruntat cu urmatoarea problema:
Eram in trafic, iar la o trecere de pietoni, cand am oprit si am vrut sa scot din viteza pt a introduce treapta mica, nu a mai iesit din viteza, pedala a ramas la fund si a trebuit sa opresc motorul. Dupa ce l-am oprit a iesit usor din viteza (la rece). Am dus-o la mecanic la sufa, am lasat-o la el pt ca nu avea timp atunci. M-a chemat sa o iau reparata, a zis ca i-a curatat pompa de ambreaj, a mers cca 20-30 km si iar a facut aceeasi problema, dar de data asta pedala a ramas la jumate. Am oprit motorul, am ridicat pedala sus cu piciorul, am pornit si am plecat fara probleme. Insa mi-a mai facut si cu alte ocazii acest lucru, inclusiv nu ma lasa sa introduc in viteze, de fiecare data revenindu-si, dupa cum am spus. Lichidul este la nivel, fara probleme.
Va multumesc.