Daca astazi platim 6 lei pentru un litru de benzina, in 2018 vanzatorii de la pompa o sa se roage de noi sa cumparam benzina cu 3 lei pe litru. De ce acest scenariu se va transforma in realitate?
Un producator de automobile electrice se lauda ca, clientii lui au salvat cca. 8 milioane de USD, bani pe care in mod normal i-ar fi platit pentru combustibil, fie el benzina sau motorina. Un alt producator in anul curent(2012), are comenzi de 10.000 de automobile electrice, practic sa zic asa mai usor pe intelesul tuturor, 10.000 de automobile vor functiona cu „combustibil” electric. Dupa cum observati, fac referire la doar doi producatori de talie internationala. Insa multi producatori de talie mondiala au scos de la naftalina motorul electric pentru seria mare. Statistic, automobilele electrice vor creste in ritm geometric pana in 2018. Daca anul acesta pe piata vor exista 30.000 de automobile electrice in functiune, la sfarsitul lui 2013 putem vorbi de 430.000 de automobile electrice, iar la sfarsitul lui 2014 vorbim de 4.900.000 bucati. Ritmul de crestere nu il pot estima cu exactitate ci doar il imaginez, insa automobilele electrice vor fi din ce in ce mai numeroase.
Din pacate, producatorii nu vorbesc nimic despre automobilele care le-au produs ca si prototipuri si functioneaza cu hidrogen. Hidrogen care dupa cum stim este aproape gratuit ca sa-l producem, prin cunoscutul proces de electroliza. Cu hidrogen ar putea sa functioneze si centralele de casa sau apartament, care in mod normal folosesc gazul.
De ce oare se mediatizeaza la TV mai mult politica, decat alternativele combustibilului clasic fie el benzina, gaz, lemn?
Ca sa fim distrasi de la ceea ce este esential, de la energia termica care ne costa iarna 600 de lei pe luna, pentru a incalzi doar doua amarate de camere, dintr-un bloc mititel! Verificati profiturile companiilor petroliere si de gaz si o sa intelegeti, ca vor porni „un razboi”, daca le „taiem macaroana”! Dar acest proces va fi „lent”, si se vor resemna!
Dar sa vedem evolutia motoarelor termice
Motoarele termice incep sa consume din ce in ce mai putin combustibil, puterea lor este din ce in ce mai mare, iar acest consum mai mic, se va transforma intr-o cerere din ce in ce mai mica la nivel international de combustibil.
Alternativele transportului
Lumea a inteles, a inceput sa foloseasca mai des bicicleta in oras, pentru deplasarile scurte de 1 pana la 4 km, este suficient sa folosesti bicicleta, un automobil pe distante scurte consuma mult, iar uzura lui este mare. Producatorii cauta alternative pentru traficul greu, TIR-urile vor deveni hibride, consumul lor de combustibil lichid se va reduce cu 10 pana la 50% procente, unele firme studiaza sa instaleze linii electrice pentru TIR-uri, transportul greu se muta pe liniile de cale ferata electrificata. Din nou lumea a inteles, unele persoane merg pe jos pana la magazine, nu mai folosesc automobilul pentru 300 – 600 de metri. Desi acest aspect este aberant, insa multe persoane sunt comode, iar comoditatea este un lux care costa 6 lei uneori pentru doar 10 km parcursi, sau cateodata pentru 5 km parcursi. Benzina este inlocuita de GPL pe majoritatea automobilelor de taxi. Motoarele termice sunt inlocuite de pasionati cu motoare electrice si baterii, sunt firme care chiar ofera aceasta alternativa! In unele tari din UE, panourile electrice „inlocuiesc” tiglele caselor, producerea curentului casnic nu mai reprezinta o noutate, ci este o necesitate.
Pe final de 2018…
Sunt mai putin de 6 ani pana in 2012, nu trebuie sa asteptam ca pretul combustibilului sa scada, trebuie sa luam atitudine, sa consumam pe cat posibil mai putin combustibil folosind alternativele (mers pe jos mai des, transport in comun, mers cu bicileta, mers cu trenul in vacante daca este rentabil etc.), iar daca suntem obligati sa alimentam cu combustibil, atunci sa mutam profiturile la alte companii petroliere, si astfel piata se va ajusta natural, companiile petroliere care vor pierde clienti, vor fi obligate sa reduca preturile pentru a atrage clientii pierduti!
Lasă un răspuns