Pentru o schimbare mai degrabă importantă pentru proprietarii de plăci grafice AMD, NVIDIA a confirmat pentru TFTCentral că viitoarele afișaje G-SYNC vor putea rula și pe GPU-urile concurenților.
Pe parcursul anului 2019, NVIDIA și-a schimbat considerabil abordarea G-SYNC. În primul rând, au anunțat programul compatibil G-SYNC la CES 2019, deschizând standardul adaptabil-sincronizare VESA DisplayPort Variable Refresh Rate (VRR) pentru a fi utilizat cu plăci grafice NVIDIA.
În timp ce numărul de afișaje compatibile a crescut de-a lungul anului, utilizatorii au fost deja liberi să încerce și să activeze manual funcția pe ecranele lor Adaptive-Sync, chiar dacă nu au fost încă certificate de NVIDIA.
Cu toate acestea, cei care dețin ecrane HDMI VRR au fost încă norocoși, întrucât G-SYNC a acceptat doar DisplayPort. Acest lucru s-a schimbat brusc și în luna septembrie, când GeForce a anunțat că s-a asociat cu LG pentru a furniza validarea compatibilă G-SYNC pentru iterarea din acest an a liniei premiate a televizoarelor OLED.
O nouă actualizare a firmware-ului de la LG și o actualizare a driverului de la NVIDIA au făcut totul posibil la sfârșitul lunii octombrie; Totuși, dincolo de televizoarele OLED LG, NVIDIA a activat G-SYNC HDMI VRR pe placă și, din nou, utilizatorii au avut șansa de a testa dacă propriul ecran HDMI VRR a mers cu funcția.
Înainte de anul 2019, nu am fi pariat bani pentru toate aceste schimbări. Totuși, am fost surprinși încă o dată, după cum se menționează la începutul articolului, afișajele G-SYNC corespunzătoare (cele care folosesc modulul proprietar dezvoltat de NVIDIA și bazate pe familia FPGA Altera Arria V GX de la Intel) vor funcționa acum când se vor conecta la placile grafice AMD.
Pentru a fi mai specific, TFTCentral a fost asigurat de NVIDIA că viitoarele afișaje G-SYNC care prezintă modulele vor avea atât capacități HDR VRR, cât și DP (Adaptive-Sync) VRR, ceea ce înseamnă, în mod inerent, că vor suporta atât plăci grafice AMD cât și console de joc.
Deși Sony PlayStation 4 nu acceptă nicio formă de VRR, Xbox One X o face deja și suntem destul de siguri că ambele console de generație viitoare vor suporta VRR atunci când vor fi lansate în acest an (2020).
Jucătorii PC vor avea libertatea de a alege atunci când vine vorba de plăci grafice și monitoare, fără a fi blocat de un ecosistem. Incitant, nu?
Sursa: wccftech.com
Este foarte bine, nu mi se parea ceva ok cand amd era doar cu monitoare freesync si nvidia doar cu g-sync.