Noul Mercedes A – atac direct la automobilele non-Premium

Mercedes_A_intro Mercedes_A__test_ecran_interior

Calitatile Clasei A vorbesc de la sine, achizitia este doar o mutare inteligenta „pe tabla de sah”!

Nu este o limuzina dintr-o clasa mica, ci dintr-o clasa medie. Parca la prima impresie ai spune, datorita geamurilor de dimensiune mica, ca ai de-a face cu o masina dintr-o clasa mica. Nu este nicidecum asa, Clasa A, ca si dimensiune, se bate direct cu alte automobile de dimensiune medie (spre exemplu cu noul Golf 7, diferenta de dimensiuni la interior cat si la exterior fiind de cativa centimetri), care nu sunt neaparat PREMIUM.

Afirmatia pare un pic fortata, si chiar vreau sa o fortez, pentru ca sunt multi romani care conduc si cumpara automobile non-PREMIUM, a caror sume depasesc 20.000 euro cu TVA. Noua clasa A, porneste de la 19.900 euro fara TVA, dar suma in plus de aproape 5000 euro, poate reprezenta un efort care spun ca merita, pentru ca vei conduce un Mercedes-Benz si pur si simplu iti vei folosi banii mai inteligent. Desigur daca cei 5000 euro devin un impediment, te poti gandi la un Mercedes-Benz din Clasa A foarte putin rulat a carui pret poate scadea chiar si cu 5000 de euro. In general o masina rulata 5000 sau 10.000 km, se numeste o masina aproape noua, diferenta intre cea care iese de pe poarta fabricii si cea un pic rulata fiind infima. Eu intentionez sa va spun ca alegerea dintre o marca PREMIUM si una non-PREMIUM are la baza de obicei, o diferenta de cateva mii de euro, si acest aspect trebuie sa va de-a de gandit cand decideti sa alegeti o masina care depaseste 20.000 euro.

Film Mercedes A180 CDI 0-100km/h

Continutul nu este disponibil
Va rugam acceptati utilizarea de cookie-uri pentru a putea naviga pe site.

Film Parcare cu spatele Mercedes A180 CDI

Continutul nu este disponibil
Va rugam acceptati utilizarea de cookie-uri pentru a putea naviga pe site.

In test

In testul pe care l-am efectuat modelul din probe m-a impresionat profund. Functia ECO Start-Stop care este disponbila din standard, practic opreste complet motorul daca stationez si pentru cateva secunde, iar pornirea este instantanee, nici nu simti ca a pornit motorul, pur si simplu lasi pedala pedala de frana si gata ai pornit. Consider ca functia ECO Start-Stop necesita sa contina si cuvantul automatic, pentru ca nu exista niciun buton sa pornesti si sa opresti motorul. Este extraordinar cata economie se poate face prin oprirea automata a motorului de fiecare data cand stationezi si pentru 2 secunde. Functia ECO Start-Stop este ideala in orasele aglomerate. Modelul din test a fost un A 180 CDI BlueEFFICIENCY (7G-DCT) care are un pret de pornire de 22.690 euro fara TVA. Cutia de viteze era automata, schimba perfect vitezele, adica nu simteai cand acestea se schimbau, o cutie de nota 10.

Mercedes_A_compartiment_motor

Design exterior si interior

Clasa A este unica in peisajul auto, design-ul este foarte indraznet, nu respecta nicio linie clasica, avem de-a face cu un design sportiv, foarte striat din toate partile, multi muschi, multa frumusete, un automobil venit din viitor. Practic nu se compara cu nimic din piata auto in materie de design, liniile sunt unice, o masina pe care o remarci imediat, un automobil cu mult caracter, cu adevarat diferit. Design-ul interior utilizeaza mai multe concepte, care in final pur si simplu te uimesc. Fotografiile vorbesc de la sine.

Mercedes_A_interior_portbagaj Mercedes_A_interior_rabatare_bancheta_spate Mercedes_A_interior_rabatare_bancheta_spate2 Mercedes_A_interior_usiMercedes_A_cotiera Mercedes_A_interior Mercedes_A_interior_scaune Mercedes_A_interior_usa_spate Mercedes_A_interior_volan_plastic Mercedes_A_maner_interior_usa_soferMercedes_A_interior_pasager Mercedes_A_sa_stii_in_ce_masina_urci

Comenzi
Asa cum m-am obisnuit cu marca Mercedes-Benz, comenzile functioneaza la cea mai mica atingere, si sunt foarte precise.

Mercedes_A_interior_volan_3_spite

Sistemul Audio

Sistemul audio din standard inclus pe Mercedes-Benz, duce sunetul la un alt nivel. Clasa A din standard s-a preocupat ca sistemul Audio 20 sa integreze si o mufa USB, pentru a asculta direct mp3-urile de pe stick-ul personal. Un aspect pe care il consider foarte important, avand in vedere ca disparitia CD-urilor si DVD-urilor este intr-o continua ascensiune.

Motor benzina vs. motorina – Motorul diesel ne aduce o economie de 1400 euro la fiecare 100.000 km!

Sa trecem la calcule si sa vedem daca este eficient sa achizitionam un motor pe benzina sau pe motorina. Evident eu as spune ca este eficient sa achizitonam un atuomobil cu motor electric sau cel mult hibrid, dar in momentul de fata noua Clasa A a pregatit pentru modelul de serie doar motoare termice. Asadar pentru modelul standard A 180 BlueEFFICIENCY (motor pe benzina de 1,596 cm cubi) trebuie sa platim 19.900 euro care ne promite un consum mixt de combustibil maxim de 5,8 litri. Pentru modelul standard A 180 CDI BlueEFFICIENCY (motor diesel de 1,461 cm cubi) trebuie sa platim 20.950 euro si care ne promite un consum mixt maxim de 4,0 litri. Practic vom plati cu 1050 euro in plus, pentru motorizarea diesel insa vom beneficia de o economie 1,8 litri de combustibil pentru fiecare 100 de km parcursi cu Mercedes-Benz noua Clasa A 180 CDI BlueEFFICIENCY. Daca calculam simplu, costul pentru 1,8 litri este de aproximativ 10,8 lei (s-a considerat un cost per litru de 6 lei). Astfel, daca parcurgem 100.000 km cu motorul diesel facem o economie de 1000 ori in valoare totala de 10.800 lei(100.000/100 km = 1000; 1000 x 10,8 lei = 10800 lei). 10.800 lei reprezinta aproximativ 2450 euro. Deci practic economia realizata de motorizarea diesel este de 2450 euro – 1050 euro (diferenta care trebuie platita in plus pt. motorizarea diesel) 1400 euro la fiecare 100.000 km.

Mercedes_A_oglinda_stanga

Achizitia noii Clase A Mercedes-Benz la mana a doua

In prezent ofertele la mana a doua pentru noul model din Clasa Mercedes-Benz, reduc costul achizitiei cu 2000 pana la maxim 4000 euro, nu este o reducere semnificativa, avand in vedere ca noua clasa A abia a debutat. Dar ATP Exodus & Co. SRL va intampina si cu oferte de acest gen, evident daca bugetul dvs. este mai redus.

Dotari standard pentru Clasa A Mercedes-Benz

Conform producatorului, „noua Clasa A convinge printr-un design care reuneste emotia si sportivitatea cu caracterul individual si confera astfel accente marcante in segmentul autovehiculelor compacte”.

„Design exterior care emana incredere, cu contururi marcante, partea din fata accentuata cu grila radiatorului cu lamele duble, suprafete dinamice si linia geamurilor ce aminteste de un coupe”.

„Interiorul de calitate cu post de conducere sportiv si ergonomic, printre altele cu volan multifunctional cu 3 spite si 12 taste, ecran multifunctional pe combi-instrument.”

„Suspensie sport reglabila. Consum si emisii reduse datorita motoarelor cu injectie directa si supraalimentare, precum si functie ECO Start-Stop. Aerodinamica excelenta cu un coeficient aerodinamic Cw= 0,27”

La bordul noii Clase A s-au instalat standard dotari de siguranta noi, si este vorba de ATTENTION ASSIST asistentul de mentinere a atentiei si COLLISION PREVENTION ASSIST cu asistent adaptiv la franare, „care pana acum nu au mai fost incluse cu aceasta amploare in clasa compacta”. Ca si dotari standard in materie de siguranta Clasa A mai dispune de frana adaptiva, sistem de avertizare asupra pierderii presiunii in roti, Airbag-uri frontale si laterale sofer si pasager, airbag genunchi sofer si airbag-uri tip cortina standard. Capota motorului activa pentru o protectie suplimentara a pietonilor.

Asadar siguranta in Clasa A este impinsa la un nivel foarte ridicat, practic ATTENTION ASSIST este asistentul personal care analizeaza stilul nostru de condus, si spre exemplu daca suntem pe cale sa adormim ne avertizeaza sonor si cu semnale luminoase. Numarul impresionant de Airbag-uri ca si dotare standard arata grija Mercedes-Benz fata de pasagerii sai. Practic ce mai poti cumpara mai sunt doar doua airbag-uri laterale spate pentru pasagerii din spate. COLLISION PREVENTION ASSIST, ne previne in caz de impact pe baza tehnologiei radar, „astfel sistemul recunoaste distantele prea reduse dintre autovehicul si alte obiecte care se deplaseaza in fata”. „Daca sistemul detecteaza o coliziune imineta, soferul este avertizat vizual si sonor”.

Mercedes_A_camera_pentru_parcare_cu_spatele

„In cazul unei franari initiate de sofer, sistemul de asistenta adaptiva la franare COLLISION PREVENTION ASSIST poate mari forta de franare in functie de situatie pentru a evita un impact, folosindu-se de intreaga distanta de franare disponibila”. „Inchidere centralizata, comutator interior, functie de incuiere automata (dezactivabila) si senzor de impact cu descuiere de urgenta. Telecomanda cu finisaj crom si confirmare vizuala pentru incuiere/descuiere. Imobilizator electronic. Sistem ISOFIX, si puncte de ancorare Top Teher pentru locurile laterale spate. Siguranta copii, usi spate cu blocare mecanica si geamuri spate cu blocare electrica. Sistem ASSYST – avertizare revizie. Brake Assist (BAS) cu recunoastere automata a franarii de urgenta si asistenta la franare. Sistem de franare adaptiv cu functie HOLD, functie de urcare si asistent pornire in rampa HSA. Lumini de franare adaptive – intermitente la franarea de urgenta. Sistem pentru evitarea blocarii rotilor la franarea de urgenta (ABS). Program electronic de stabilitate (ESP). Sistem antipatinaj (ASR). Discuri frana la toate rotile, cele fata ventilate. Indicator uzura placute de frana. Sistem avertizare pentru pierderea presiunii din roti. Lumini de avarie automat in caz de impact. Trusa prim ajutor. Triunghi reflectorizant.

Mercedes_A_detaliu_stop Mercedes_A_alimentare_combustibil

Confortul din standard al Clasei A include (si nu numai): generatia 4.5 de sisteme telematice, inclusiv sistemul Audio 20 CD Radio cu tuner dual, afisaj color de 14,7 cm, compatibil MP3/WMA/AAC, interfata USB cu afisare coperta CD si mufa AUX-IN (in consola centrala), interfata Bluetooth cu functie hands-free si transfer „audio streaming”, tastatura telefon, controler pe consola centrala, frana de parcare electrica. 6 difuzoare. Antena radio integrata in eleronul spate. Interfata USB in consola centrala.
Scaune fata reglabile manual, iar cel al soferului ajustabil pe inaltime. Cotiera pentru locurile fata cu spatiu depozitare. Centuri de siguranta cu prindere in 3 puncte, include reglare pe inaltime, limitare efort pentru locurile din fata si pretensionare pirotehnica pentru locurile din fata si cele din lateral spate. Senzor de ocupare scaun pasager fata. Bancheta spate rabatabila 1/3, 2/3. Tetiere spate reglabile pe inaltime. Tapiserie neagra Venlo. Tapiserie plafon din stofa gri. Ornamente cu aspect fagure. Coloana de directie ajustabila manual pe inaltime si adancime. Control extins al tractiunii. Directie parametrica. Sistem de control al emisiilor EURO 6. Jante de otel 15 inchi. Kit „TIREFIT” cu pompa electrica.

Controlul climatizarii

„Aer conditionat manual, filtru de praf si functie de recirculare cu functie confort pentru inchidere automata a geamurilor. Geamuri actionate electric (4x). Parbriz laminat. Luneta incalzita, cu temporizator.”

Iluminare si vizibilitate

„Lumini de franare cu LED-uri. Oglinzi exterioare actionate electric si incalzite, vopsite in culoarea caroseriei, cu sticla curbata asferic si indicatoare directie integrate. Indicatoare directie cu functie de schimbare a benzii. Headlamp Assist, cu lumini de drum activate automat. Faruri cu halogen si functie integrata de iluminare pe timp de zi. Stergator luneta cu actionare intermitenta si activare automata in marsarier. Stergatoare parbriz, cu doua niveluri de sensibilitate. Geamuri cu tenta verde, termoizolante. Indicator bec defect. Indicatoare directie cu LED-uri integrate in oglinzi. Lampa ceata spate.

Mercedes_A_Leduri

Depozitare

Spatiu depozitare in usile fata. Spatiu depozitare sub podeaua portbagajului. Torpedo iluminat. Pachet nefumatori, cu priza 12V si compartiment depozitare consola centrala. Inele in portbagaj pentru ancorare incarcatura.

Mercedes_A_spatii_depozitare

Alte Echipamente

Afisare temperatura exterioara. Combi instrument cu afisaj multifunctional si 2 ceasuri de bord analogice. Computer de bord cu afisaj multifunctional, operat prin intermediul butoanelor de pe volan. Parasolare cu oglizi de curtoazie.

Mercedes_A_ceasuri

In final

Noul Mercedes-Benz din Clasa A este o alegere inteligenta in locul unui autoturism non-Premium, care depaseste suma de 20.000 euro. Dar cu toate acestea nu trebuie sa ne uitam departe, pentru ca noua Clasa B are un pret promotional care porneste de la 21.990 euro fara TVA. Deci, imi este greu sa ma decid, sa aleg Clasa A sau Clasa B? Ei bine aici conteaza mult varsta cumparatorului, dar mai ales necesitatile lui. Evident Clasa A acopera multe gusturi, este sportiva, are un design aparte si satisface cu usurinta o deplasare lunga pe o perioada indelungata, chiar daca ati fi tentat sa spuneti ca cei 341 litri disponibili in portbagaj nu sunt suficienti.

Calitatile Clasei A vorbesc aproape singure iar imediat observam ca achizitia acestui automobil este o mutare inteligenta. Sigur, daca discutam de gusturi sau de necesitati am vazut in randurile de mai sus ca avem imediat o alternativa la un pret care nu difera prea mult! Iar daca tot discutam de achizitie, M.B.F.S. Leasing vine cu o oferta interesanta, ne propune un avans de 20%, cu o dobanda de numai 4,95% si o valoare reziduala de 0,1%. Primul service (Service A) pentru Clasa A costa doar 229 lei (fara TVA), Service B costa 597 lei (fara TVA), intervalul fiind din 15.000 in 15.000 de km. Nu ma asteptam deloc sa gasesc preturi la service asa de mici pentru un Mercedes-Benz. Asadar ATP Exodus & Co. SRL este pregatit sa iti ofere toata consultanta de care ai nevoie in achizitia unui automobil Mercedes-Benz si nu numai.

Fiecare detaliu impresioneaza!

Mercedes_A_fiecare_detaliu_conteazaMercedes_A_rosu

Multumiri
Prin amabilitatea companiei ATP Exodus & Co. SRL am putut sa testez si sa apreciez toate calitatile noii clase A de la Mercedes Benz. Multumesc ATP Exodus & Co. SRL.

Date tehnice A 180 BlueEFFICIENCY benzina

Capacitate cilindrica: 1595 cm3
Putere nominala: 90kW sau 120 CP
Cuplu nominal: 200 Nm la 1250 – 4000 rpm
Transmisie: manuala, 6 trepte sau (7G-DCT)
Accelerare de la 0 la 100km/h 9,2 secunde
Viteza maxima aproximativa: 202 Km/h
Dimensiuni pneuri punte fata 195/ 65 R 15
Dimensiuni pneuri punte spate 195/ 65 R 15
Consum carburant urban (litri): 7,7 – 7,5
Consum carburant extraurban (litri): 4,7 – 4,3
Consum carburant mixt (litri): 5,8 – 5,5
Emisii de CO2 (g/km), mixt 133 – 127
Rezervor / rezerva aprox.: 50 litri / 6,0 litri
Volum portbagaj (litri): 341 – 1157
Diametru de bracaj (metri): 11,0
Masa proprie: 1370 sau 1395 kg (transmisie 7G-DCT)
Masa maxima adminsa: 1935 sau 1920 kg (transmisie 7G-DCT)

Date tehnice A 180 CDI BlueEFFICIENCY motorina (model din test)

Capacitate cilindrica: 1796 cm3
Putere nominala: 80kW sau 109 CP
Cuplu nominal: 250 Nm la 1400 – 2800 rpm
Transmisie: 7G-DCT
Accelerare de la 0 la 100km/h 10,6 secunde
Viteza maxima aproximativa: 190 Km/h
Dimensiuni pneuri punte fata 195/ 65 R 15
Dimensiuni pneuri punte spate 195/ 65 R 15
Consum carburant urban (litri): 5,0 – 4,8
Consum carburant extraurban (litri): 4,1 – 3,8
Consum carburant mixt (litri): 4,4 – 4,1
Emisii de CO2 (g/km), mixt 116 – 109
Rezervor / rezerva aprox.: 50 litri / 6,0 litri
Volum portbagaj (litri): 341 – 1157
Diametru de bracaj (metri): 11,0
Masa proprie: 1475 kg
Masa maxima adminsa: 2000 kg
Pret: 24.725 euro fara TVA

p

Masa maxima adminsa: 1935 sau 1920 kg (transmisie 7G-DCT)

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.