La începutul acestui an, când Elon Musk de la Tesla, a declarat că compania ar putea avea în curând baterii care să aibă o durată de viață de peste un milion de mile, mulți probabil au luat-o ca pe o mare promisiune cu mai puțină substanță decât necesită realismul.
Acum, se pare că Musk nu a exagerat. Luna trecută, Wired a raportat că cercetătorii de la Universitatea Dalhousie din Canada, au detaliat o baterie care „ar trebui să poată alimenta un vehicul electric pentru peste 1 milion de mile.”
Cercetătorii de la Universitatea Dalhousie au un acord exclusiv cu Tesla, iar în urmă cu două luni au raportat că au proiectat celule de baterii cu o densitate de energie mai mare, fără a utiliza electrolitul în stare solidă, fapt despre care mulți credeau că este o condiție necesară pentru o densitate sporită.
Ba mai mult, celula de baterie creată de echipă a demonstrat o durată de viață mai lungă decât unele alternative comparabile.
Se pare că această a doua lucrare se bazează pe asta. Detaliază o „chimie cu densitate moderată de energie a celulelor cu litiu-ion”, care, potrivit autorilor, ar trebui să servească drept reper pentru alți cercetători.
Acei alți cercetători o vor aprecia, probabil, deoarece „celulele de acest tip ar trebui să poată oferii unui vehicul electric pentru peste 1,6 milioane de kilometri (1 milion de mile) și să dureze cel puțin două decenii în stocarea de energie.”
Două decenii de stocare a energiei la sună mai bine decât 1 milion de mile într-un EV, deoarece cererea de stocare a energiei obține atenție din ce în ce mai mare. Dar înapoi la EVs.
Durabilitatea bateriei, distanța și costul – sunt cele mai mari obstacole în calea adoptării în masă de către vehiculele electrice. Pe de o parte, șoferii vor să știe că mașina lor nu va muri la mijlocul destinației, deoarece raza sa de acțiune este prea scurtă.
Pe de altă parte, ei vor să știe că bateria va dura. Realist vorbind, nicio mașină nu are nevoie de o baterie care să dureze un milion de mile, pur și simplu pentru că puțini oameni își păstrează mașinile atât de mult timp.
Majoritatea mașinilor și-au epuizat viața la aproximativ 200.000 de mile, conform Harmon Leon de la Observer. Cu toate acestea, sună impresionant, iar ceea ce este și mai impresionant este faptul că, potrivit cercetătorilor, noua baterie pierde doar o zecime din densitatea sa de energie pe parcursul acestei durate de viață prelungite, ceea ce o face mai eficientă decât bateriile existente.
Și iată ce este și mai impresionant. Lucrarea este deschisă oricărei persoane interesate să citească cum funcționează această baterie nouă și îmbunătățită. De ce? Pentru că, așa cum a spus un fost membru al echipei Universității Dalhousie pentru Wired, Tesla a patentat o baterie chiar superioară înainte de apariția hârtiei.
Constructorul auto a anunțat că a primit un brevet pentru o baterie foarte similară cu cea descrisă în lucrare, liderul echipei Jeff Dahn fiind listat ca unul dintre inventatorii săi.
Deci, se pare că este adevărat. Tesla a făcut o baterie capabilă să dureze un milion de mile, chiar dacă este posibil ca alte componente ale mașinii să nu poată supraviețui atât de mult. Acum tot ce trebuie să facă este să o facă suficient de ieftină pentru a o transforma într-un lucru care poate fi utilizat într-o mașină.
Acest lucru poate dura ceva timp, dat fiind faptul că majoritatea producătorilor auto trebuie să facă bateriile actuale mai accesibile pentru a reduce prețul unui EV suficient pentru a motiva mai multe persoane să cumpere una.
Sursa: oilprice.com
Lasă un răspuns