Companie Nawa a prezentat o motocicletă electrică având roată din spate fără hub și cu o autonomie mult mai mare decât majoritatea competitorilor.
Cu toate acestea, prototipul „Racer” a fost de fapt conceput pentru a prezenta ceea ce vinde cu adevărtat compania: ultracapacitoare. Pe lângă acumulatorul de 9 kWh se mai găsește un ultracapacitor de 0,1 KWh care poate recuperat între 80 și 90 la sută din energia de frânare, mult mai mult decât pot stoca bateriile lithium-ion. Ca atare, motocicleta poate parcurge 300 km (186 mile), comparativ cu 180 km (110 mile) pentru o motocicletă cu același pachet de baterii.
Prototipul nu va fi comercializat vreodată, dar Nawa a dorit să demonstreze capacitatea ultracapacitoarelor sale. Pentru a arăta cel mai bine tehnologia, a creat un „rezervor” împărțit cu ultracapacitor în slotul superior și bateria obișnuită jos. Datorită faptului că sunt construite din carbon, ultracapacitoarele sunt relativ ieftine și cântăresc doar 10 kg, totuși ele cresc autonomia de până la 65% sau mai mult.
Tehnologia este eficientă în traficul din oraș care necesită multe opriri. „Stochează doar o cantitate mică de energie, dar este folosită foarte eficient”, a declarat pentru New Atlas CEO-ul Nawa, Ulrik Grape. „Practic, pompăm cu energie ultracapacitorul în timpul accelerației și frânări.”
Motocicleta Nawa Racer atinge 100 km/h destul de confortabil, sub 3 secunde, potrivit Grape. Compania va începe să producă supercapacitorul în serie începând cu 2020. „Nu există niciun motiv pentru care acest lucru nu poate fi aplicat pe o motocicletă mai mare, sau o mașină sau un alt motor electric. Pe de altă parte, această tehnologie ar putea intra în producție în viitorul foarte apropiat ”, a declarat Grape într-un comunicat.
Sursa: engadget.com
Lasă un răspuns