Mihai Patrascu, evoMAG: „Reducerile de Black Friday vor fi de pana la 70% anul acesta”

mihai-patrascu-evomag-reducerile-de-black-friday-vor-fi-de-pana-la-70-anul-acesta

Retailerul online evoMAG anunta reduceri de pana la 70% de Black Friday 2013, la aproape toate categoriile de produse. Magazinul estimeaza vanzari de 2 milioane de euro in ziua marilor reduceri din acest an, de doua ori mai mari fata de 2012. Mihai Patrascu, fondatorul si directorul executiv al magazinului online evoMAG vorbeste pentru Comunicatedepresa.ro despre strategia pregatita pentru Black Friday 2013.

Comunicatedepresa.ro (CDP): Cum v-ati pregatit logistic pentru ziua celor mai mari reduceri?

Mihai Patrascu: Ne-am mutat intr-un nou sediu, care dispune de un spatiu de depozitare de 1.000 de metri patrati, de 5 ori mai mare decat cel anterior si am inaugurat un showroom nou, de 200 de metri patrati, de trei ori mai mare decat cel vechi. Noul spatiu comercial ne va permite sa expunem mai multe produse, iar amplasarea acestuia permite atragerea unui numar mai mare de clienti.

Comunicatedepresa.ro (CDP): Cum v-ati pregatit logistic pentru ziua celor mai mari reduceri?

Mihai Patrascu: Ne-am mutat intr-un nou sediu, care dispune de un spatiu de depozitare de 1.000 de metri patrati, de 5 ori mai mare decat cel anterior si am inaugurat un showroom nou, de 200 de metri patrati, de trei ori mai mare decat cel vechi. Noul spatiu comercial ne va permite sa expunem mai multe produse, iar amplasarea acestuia permite atragerea unui numar mai mare de clienti. In plus, am majorat numarul angajatilor la departamentele care presupun interactiunea cu clientii si cu produsele comandate de acestia. Avem mai multi oameni la call center, colete (depozit), showroom si vanzari. In acest moment, evoMAG are aproape 80 de angajati.

Comunicatedepresa.ro (CDP): Cand ati inceput pregatirile pentru Black Friday 2013?

Mihai Patrascu (M.P.): Black Friday a devenit unul dintre cele mai importante evenimente de marketing pentru retaileri, fie ca vorbim de cei clasici, fie ca vorbim de cei online, prin prisma interesului pe care i-l acorda clientii, chiar daca este un eveniment introdus relativ recent in Romania. Iar vanzarile pe care le genereaza sunt considerabile. In aceste conditii, am tratat cu maxima seriozitate evenimentul de anul acesta si am elaborat planul de actiune inca de acum trei luni de zile.

CDP: Ce au cumparat romanii de la EvoMag in 2012, de Black Friday?

M.P.: Interesul clientilor a fost mai mare catre produsele din segmentul electro-IT. S-au vandut foarte bine anul trecut laptop-urile, smartphone-urile, tabletele si televizoarele. Din acest punct de vedere, comportamentul de consum al clientilor nu s-a schimbat.

CDP: Cat de mult credeti ca se va modifica interesul lor anul acesta? Catre ce produse s-ar putea indrepta in 2013?

M.P.: Interesul clientilor pentru Black Friday va creste in 2013. Se observa deja o stagnare a vanzarilor, semn ca oamenii pun banii deoparte pentru Black Friday. Pentru evoMAG, interesul clientilor se va traduce in vanzari anuale mai mari cu 30%.Si anul trecut, dar si anul acesta de Black Friday vom avea reduceri la aproape toate categoriile de produse. Ne asteptam ca produsele cele mai cautate sa fie, in continuare, laptopurile, smartphone-urile, tabletele si televizoarele. Cat priveste reducerile de Black Friday, acestea vor fi de pana la 70%. Reduceri mai mari, de pana la 90%, vom oferi la ceasuri, unde WatchShop.ro a pregatit o oferta mult mai atragatoare decat cea de anul trecut.

CDP: Cate comenzi, cate produse comandate si cate vizite ati inregistrat anul trecut de Black Friday?

M.P.: In cifre, Black Friday s-a tradus anul trecut pentri evoMAG in 9.000 de comenzi, peste 10.000 de produse comandate si peste 250.000 de vizite. Anul acesta ne asteptam la o crestere de cel putin 30–40% in comparatie cu 2012, pana la aproximativ 350.00-400.000 de vizitatori unici.

CDP: Cat de mari au fost vanzarile in 2012 de Black Friday, fata de o zi obisnuita?

M.P.: Raspunsul simplu si direct la aceasta intrebare este: o zi cat intr-o luna. Pentru anul acesta estimam o dublare a vanzarilor in comparatie cu 2012, cand, in ziua de Black Friday s-au inregistrat comenzi in valoare de 1 milion de euro.

CDP: Cate categorii de produse veti avea anul acesta in oferta?

M.P.: Tot ce pot sa va spun in momentul de fata este ca vom avea reduceri la aproape toate categoriile de produse.

CDP: Ati pregatit si surprize pentru cumparatori la aceasta editie?

M.P.: Spre deosebire de anul trecut, vom oferi reduceri si la produsele de ingrijire personala si la cele dedicate nou-nascutilor si mamicilor.

CDP: La ce ora veti da startul reducerilor in acest an?

M.P.: In momentul de fata nu va putem raspunde la aceasta intrebare.

CDP: Pana cand vor fi valabile ofertele? Anul trecut au fost pana sambata, ora 13.00. Asa va fi si in 2013?

M.P.: Anul acesta, reducerile vor fi valabile tot weekendul.

CDP: In cat timp credeti ca veti reusi sa livrati toate comenzile?

M.P.: Dat fiind numarul mare de comenzi, estimam ca vom livra toate comenzile in cel mult 7 zile.

CDP: Ce asteptari aveti pentru 2013?

M.P.: Pentru anul acesta ne asteptam la vanzari mai mari. Estimam o cifra de afaceri de 15 milioane de euro in 2013, in crestere cu aproximativ 30%, mult peste nivelul pietei locale de comert electronic, care s-a majorat doar cu 10–15% in acest an. Cat priveste anul 2014, evoMAG va deschide noi spatii comerciale in tara si estimam o crestere a vanzarilor cel putin similara cu cea din acest an.

1 comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.