Unic, si cu un motor de 5,5 litri intr-un spatiu unde si motorul de 2 litri sta „inghesuit”!
Sunt pasionat de modelul Mercedes B. Insa, cand am dat cu ochii de proiectul unic B 55, mi-a „inghetat” sufletul. Nu credeam ca nemtii vor monta pe un hatchback un motor de 5,5 litri. Chiar si motorul de 2 litri de pe modelul B 200 CDI, pare inghesuit, ce sa mai spun de 5,5 litri „urcat” pe clasa B ?!?
Cei 12 ingineri au explicat problemele: foarte surprinzator „instalarea motorului V8 nu a constituit nicio problema, partea cea mai grea a fost cu implementarea directiei!”
Mercedes B 55 promite „burnout” la fiecare pornire
La cei 388 de cai puterea „monstrului” alb dezvolta un cuplu de 530 Nm, care evident „nu ai cum sa-i controlezi”, iar fiecare pornire de pe loc poate deveni distractiva sau „mortala”.
Ce s-a schimbat la clasa B ca sa devina B55?
Ei bine, tractiunea la clasa B din standard este pe fata, la B55 aceasta s-a mutat pe spate utilizand axul de la modelul vechi E430, cutia manuala a fost inlocuita cu o transmisie automata 7G-Tronic, ABS-ul cat si ESP-ul au fost recalibrate pentru a tine in frau cei 388 de cai.
Performate B55, unice pentru un hatchback
Nu as putea sa numesc ca performantele sunt de invidiat, daca le comparam cu noul model Mercedes-Benz A AMG 45 CLA, care la cei 2 litri dezvolta 360 de cai putere. Viteza maxima a modelului B55 a fost limitata la 250 km/h, chiar daca poate atinge 300 km/h. De la 0 la 100 km/h B55 are nevoie de 5,2 secunde, prin comparatie AMG 45 CLA atinge 100km/h in doar 4,6 secunde.
In final
Asadar B55 este un prototip demn de cartea recordurilor, datorita motorului care este imens pentru un hatchback. Oricum un motor de 5,5 litri nu va fi disponibil vreodata pentru un hatchback de serie. Cel putin acum, cand performantele motoarelor de 2 litri sunt incredibile!
Pe de alta parte, pretul lui B55 nu este disponibil, insa si daca ar fi, ar trebui sa fii „orb” ca sa-l cumperi. Pentru ca, sigur ar fi unul cu sase zerouri, iar la acel pret, alternativele Mercedes-Benz din prezent sunt mult mai interesante.
Asadar, mi-ar place sa-l conduc pentru o zi, nu pentru mai mult, doar asa din pasiune si din placerea de a conduce vechea clasa B. Pe de alta parte, pe strada, modelul B55 nu cred ca are rivali in clasa lui, iar emotia produsa de acest model unic este fara precedent!
Lasă un răspuns