Mazda comercializează de câțiva ani șase sedanuri și SUV-ul CX-5 în USA.
Însă compania nu a reușit să găsească combinația corectă pentru emisii scăzute și un caracter sportiv. Recent, site-ul fueleconomy.gov al EPA a dezvăluit informații despre noul motor diesel disponibil pentru CX-5. Motorul diesel este mai aproape de producție decât am crezut inițial, însă economia de combustibil este sub așteptările multora.
Site-ul a listat consumul de combustibil pentru motorul cu cutie automată de 2,2 litri, atât în configurațiile cu tracțiune față cât și integrală. Modelul FWD are un consum combinat de 8,11 litri/100 km, în timp ce modelul AWD (tracțiune integrală) crește ușor 8,4 l/100km. Acestea cifre sunt uzuale pentru un SUV, dar îmbunătățirea comparativ cu modelul pe benzină este minimă, motorul 2,5 litri prezintă un consum combinat de 8,4 l/100km cu tracțiune pe o singură punte, iar în cazul tracțiunii integrale acesta urcă la 9,05 litri combinat.
Așadar, motorul diesel oferă beneficii aproape invizibile comparativ cu motorul pe benzină. Economia de 0,3 litri/100 km În cazul tracțiunii pe o punte este irelevantă atunci când comparăm un motor diesel vs. benzină. Mai ales că, costurile cu întreținerea unui motor diesel sunt mai mari!
Cei drept noul motor diesel pentru CX-5 oferă un cuplu mai mare 406 vs. 252 Nm pentru cel pe benzină. Pe de altă parte, motorul pe benzină asigură 187 CP, iar cel pe motorină 170 CP. Oricum am privi, aceste cifre pentru noul motor diesel aduce o „surpriză” mai puțin așteptată!
Sursa: carbuzz.com
Lasă un răspuns