Legea sponsorizării, prea puţin utilizată pentru a susţine cauzele umanitare

Legea sponsorizării există de 19 ani fără să i se fi făcut suficientă publicitate. Aceasta, (împreună cu Codul Fiscal) permite societăților să ofere sponsorizări organizațiilor de caritate de exemplu, și să beneficieze de facilități fiscale in anumite limite. Însă puține companii cunosc aceste prevederi și prea puține aleg să se folosească de acestă lege pentru a susține cauze umanitare care se bazează pe susținerea comunităților în care operează.

Cheltuiala cu sponsorizarea nu este deductibilă dar poate genera un credit fiscal, care reduce impozitul de plată cu suma integrală a sponsorizării oferite, dacă această sumă este mai mică decât: 0,3% din cifra de afaceri și 20% din impozitul pe profit de plată. Conform datelor centralizate de Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), doar 12% dintre firmele care au obținut profit în 2011 au optat pentru direcționarea a 20% din impozitul pe profit către organizațiile neguvernamentale. ONG-urile au primit 463,7 milioane de lei (103,59 mil. Euro) în 2011, potrivit ANAF. Totuși, entitățile neguvernamentale ar fi putut încasa circa 440 de milioane de Euro, dacă toate companiile din România, care au avut câștiguri brute de 58,1 miliarde de lei (12,98 mld. Euro) în 2011, ar fi decis să le acorde 20% din impoziul pe profit, după un calcul efectuat de situl de știri altreileasector.ro. Cunoscând acest aspect practic, Fundația HOSPICE Casa Speranței, cel mai mare ONG medical din România care oferă servicii paliative gratuite bolnavilor incurabili a lansat cu sprijinul EY, cunoscuta firmă de audit și consultanță de pe piața românească, o campanie de informare cu privire la această prevedere în rândul companiilor din România. Campania, care foloseste diverse canale și medii de comunicare, de la print la spoturi TV, a fost concepută și realizată de agenția de publicitate WoPA și a beneficiat de participarea, pro bono, a fotografului Nicolae Cosniceru, a casei de producție VAFA Production și a agenției de media Aleea Media. (http://www.hospice.ro/20-la-suta-la-schimb/ ) Doamna Miruna Enache, Tax Partner la EY România consideră că ’’Facilitatea fiscală acordată prin mecanismul de credit fiscal permite practic sponsorului să plătească efectiv suma respectivă nu în contul impozitului pe profit, ci către o organizație non-profit, ca HOSPICE. Pentru a fi inclus în calculul impozitul pe profit de pe anul respectiv, contractul de sponsorizare trebuie încheiat înainte de sfârsitul anului calendaristic iar plata trebuie de asemenea efectuată până la finele anului.’’ Un proiect foarte mare care a beneficiat în mod direct de această lege este noul centru HOSPICE din Bucuresti. Centrul este in plină construcție și mai are nevoie de 900.000 de euro pentru a fi operațional (suma acoperă cheltuielile de construcție, finisare și echipare, dar și costurile de funcționare, pregătire teoretică și clinică a personalului și de salarizare a acestuia pentru primele 9 luni de funcționare).   Noul centru HOSPICE va fi dotat cu 30 de paturi care vor permite efectuarea a 700 de internări în fiecare an. În plus, centrul va asigura gratuit 8000 de consultații, 11.000 de vizite la domiciliu și 5000 de intrări în centrul de zi, anual, pentru cei diagnosticati cu boli incurabile. Pentru acest proiect fundația HOSPICE Casa Speranței încă mai are nevoie de fonduri, bani care pot veni de la companiile din comunitățile locale folosind legea sponsorizării. Pentru a facilita întelegerea procedurilor legale, EY, a întocmit un exemplu simplificat: O societate are un profit impozabil de 100.000 Euro la sfârșitul anului 2013 și o cifră de afaceri de 1,5 milioane Euro. Impozitul pe profit de plată se ridică la 16.000 Euro (cu plata finală urmând a se efectua în 2013). Dacă societatea are cheltuieli de sponsorizare de până la 3.200 Euro în 2013 (care nu au impact asupra profiturilor impozabile ale societății), impozitul ar putea fi redus la 12.800 Euro. Astfel, societatea sponsorizează cu până la 3.200 Euro pe durata anului fără un impact advers asupra fluxului de numerar sau alte costuri suplimentare.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.