Industria camioanelor diesel nu crede că Tesla Semi poate înlocui tradiționalul camion diesel cu unul electric.
Așadar, producătorii tradiționali de camioane se întreabă unde e dovada?
Când Tesla a prezentat anul trecut camionul Semi, a anunțat că acesta va fi disponibil în două versiuni, una cu o autonomie de 480 km și alta cu 800 km.
De asemenea, prețul va fi de 150.000 USD pentru prima versiune și respectiv 180.000 USD pentru versiunea cu cea mai mare autonomie.
Tesla estimează că, camionul Semi va avea un cost de exploatare de 1,26 USD/1,6 km, ceea ce ar însemnă că Tesla Semi oferă o economie la combustibil de peste 200.000 USD și o recuperare a investiției în doi ani.
Acum, nu este surprinzător că industria este sceptică!
Allen Schaeffer, director executiv al grupului de comerț Diesel Technology Forum, a comentat (prin intermediul Bloomberg):
„Este ușor dacă ești nou pe această piață să spui că: ” în prezent costurile sunt 1,50 USD pe milă, iar tu poți reduce la 1,20 USD. Dar unde este dovada? N-am văzut-o.
Jon Mills, purtătorul de cuvânt al producătorului de motoare Cummins, a mai comentat:
„Acum, nu credem că este viabil ce dorește să transmită Semi. Camioanele electrice sunt rentabile acolo unde sunt rute mai scurte, mai puțină marfă și se pot reîncărca. ”
Declarația lui Cummins este interesantă pentru un producător solid de motoare diesel, care în prezent lucrează la dezvoltarea propriilor camioane electrice, și chiar a achiziționat start-up-ul Brammo pentru a-și aduce propriile camioanele electrice pe piață.
Mills a adăugat:
„Dieselul va rămâne opțiunea principală pentru piețele de transport a mărfurilor grele, în special pentru un deceniu sau mai mult!”
Însă Tesla, a dovedit cu Model S, că tranziția de la motorul electric este posibilă în cazul mașinilor mici, iar acum intenționează să lanseze Tesla Semi, care ar putea să pună industria diesel a camioanelor într-o situație neplăcută.
Sursa: electrek.co
Lasă un răspuns