Daca inca nu v-ati pus aceasta intrebare, ar fi bine sa o faceti. Rapoartele de monitorizare a traficului si al CTR-ului arata ca atat volumul vizitelor cat si al conversiilor venite din Mobile sunt in crestere.
Ultimele studii de piata arata ca, indiferent de varsta sau de ocupatie, preferam tot mai mult sa economisim timp si bani, prin folosirea aplicatiilor electronice. Achitam facturi online, facem cumparaturi online si rezervari, comandam online un taxi, aflam starea vremii sau cursul valutar etc.
In aceste conditii si website-urile – magazin online, catalog de prezentare, blog – trebuie sa se adapteze la navigarea pe toate dispozitivele ce pot fi conectate la internet, de la calculator desktop si laptop la tableta, smartphone sau iPhone etc.
Conceptul este numit Responsive si are ca principala caracteristica adaptarea automata la Web (Desktop) sau Mobile si navigarea adecvata in paginile web, in functie de dispozitivul folosit si de sistemul acestuia.
Website Responsive, o optiune sau o necesitate ?
Unul dintre criteriile dupa care alegeti tema / design-ul website-ului sau a blogului, trebuie sa fie acela de tema Responsive.
Cand stabiliti structura de categorii / sub-categorii si pagini de produse sau servicii, sa tineti seama si de felul in care acestea vor fi preluate si organizate/afisate pe smartphone.
Un homepage cu un header incarcat cu poze cat ecranul de laptop, pe smartphone va ingreuna navigarea si va determina vizitatorul sa abandoneze site-ul pentru ca nu gaseste meniul principal sau imaginile se incarca foarte greu.
Cum ne ajuta Google – instrumente de monitorizare
Instrumentele din Google Webmaster Tools ne ofera acum rapoarte privind erorile de indexare sau accesare a paginilor web pe 3 categorii: Desktop, Smarthpone si Telefoane de gama medie. Putem vedea ce pagini nu se indexeaza corect sau nu sunt accesibile pe Mobile si dau erori 404 de exemplu.
In sectiunea “Trafic de cautare”, rapoartele pentru interogarile de cautare pot fi filtrate in functie de sursa vizitei Web sau Mobile. Vedem aici pozitia medie a cuvintelor cheie, expunerile si volumul de click-uri si CTR-ul, si astfel putem face o comparatie cu aceleasi rezultate din navigarea pe Web.
Strategia de optimizare si promovare online va fi astfel mai bine parametrata si mai eficienta.
Lasă un răspuns