Pentru a inova si a atinge obiectivele, companiile din Romania au nevoie de cele mai bune idei si solutii. Cele care reusesc sa valorifice cel mai eficient principalele surse ale acestora (angajati, consumatori sau parteneri), au succes si raman performante pe termen lung.
Atat IBM (Global CEO Survey, 2006) cat si The Economist Inteligence Unit (2011) confirma faptul ca angajatii (R&D si non-R&D) reprezinta principala sursa de idei pentru companii.
Informatia obtinuta in urma acestor studii justifica eforturile organizatiilor de succes din intreaga lume de a dezvolta culturi, strategii si metode de valorificare a ideilor, experientiei si cunostintelor tacite ale angajatilor, clientilor si partenerilor in vederea atingerea obiectivelor si cresterii performantei.
Rezultatul?
Deutsche Telekom a facut public faptul ca in anul 2010 a avut reduceri de costuri de nu mai putin de 136 milioane Euro ca urmare a valorificarii ideilor obtinute de la angajati. Continental a obtinut avantaje de 120 de milioane Euro in 2011, in timp ce Daimler a implementat numai in anul 2011, 1.500 de idei obtinute de la 20.000 de angajati.
Cazurile nu sunt singulare, metode eficiente de obtinere a ideilor fiind implementate pe scara larga de companii mari, medii si mici atat din intreaga lume cat si din Romania.
Rezultatele bune intregistrate de aceste companii nu s-au obtinut folosind tehnicile clasice (brainstorming, workshopuri, sedinte, cutie de idei) ci cu ajutorul unor metode moderne bazate pe platforme software colaborative (sociale).
Prin intermediul unei astfel de platforme de idei, angajatii pot propune idei care sa raspunda nevoilor si obiectivelor managerilor sau ale organizatiei, voteaza ideile celorlalti si colaboreaza la imbunatatirea altor idei.
Inteligenta lor este conectata in vederea solutionarii unei probleme sau rezolvarii unei provocari, fara limitari de timp si spatiu. Schimbul de informatii este facil iar colaborarea interdisciplinara dintre ei face ca ideile finale care sunt trimise, tot prin intermediul platformei, catre evaluatori, sa aiba o calitate ridicata.
Dezvoltarea platformelor de idei pentru angajati a facut posibila si aparitia unei metode care a devenit populara prin calitatea rezultatelor: Campania sau competitia de idei.
O campanie de idei poate fi organizata de catre orice manager care se confrunta cu o provocare importanta pentru care are nevoie de idei si solutii. In acest fel se valorifica adevaratul potential creativ al echipei sau chiar al intregii organizatii, folosind resurse minime dar beneficiind de avantajale oferite de un instrument modern de obtinere a ideilor.
O astfel de solutie este disponibila acum si in Romania pentru managerii care doresc sa valorifice mai bine potentialul creativ al echipei in vederea atingerii obiectivelor.
Exemple de teme, beneficii si cum functioneaza gasiti pe www.ideacamp.ro.
Lasă un răspuns