Titlul aparține unei basculante miniere denumită Elektro Dumper.
Sau eDumper, pe scurt. Are un pachet de baterii de 5 tone care acumulează 700 kWh de energie. Sau de șapte ori capacitatea celui mai mare pachet de baterii disponibil într-un Tesla Model S. Și asta nu este cel mai impresionant element al acestui vehicul electric.
Datorită utilizării sale, se afirmă că este singurul VE care generează mai multă energie decât consumă. Acest lucru se datorează faptului că trebuie să urce gol un deal pentru a colecta materie primă pentru fabrica de ciment Ciments Vigier SA și să coboare încărcat.
Urcă descărcat și revine cu aproximativ 65 de tone de materii prime. Singur cântărește 45 de tone, și poate transporta încă 65 de tone, în total ajunge să aibă 110 tone. EDumper face asta de aproximativ 20 de ori pe zi.
Ar trebui intuitiv înțeles ce se întâmplă în spate acestei ecuații: totul se datorează frânării regenerative. Kuhn Schweitz – care a fabricat eDumper cu ajutorul Lithium Storage GmbH – susține că vehiculul poate produce un surplus de energie de până la 200 kWh în fiecare zi!
Pe an, aceasta se energie se traduce în 77 MWh. Kuhn Schweitz spune că această energie suplimentară poate fi utilizată de fabrică, care generează mai mulți bani. Sau cel puțin permite companiei să cheltuiască mai puțin. Asta ar putea părea absurd – e ca și cum un Perpetuum Mobile tocmai a fost inventat!
Într-un articol recent despre vehicul, CNN l-a determinat pe Lucas Di Grassi să conducă eDumper. Pilotul spune că a urcat cu bateria încărcată la 90%, iar la locul de încărcare a materiei prime a ajuns cu 80% din baterie și la bază a ajuns cu 88%. Acest fapt demonstrează că suntem aproape de invenția unui Perpetuum Mobile.
Pentru a înțelege basculanta electrică, trebuie să ne întoarcem în trecut, unde avea un motor de 739 CP turbodiesel de 23,2 litri, iar acum se bazează pe un motor electric cu sincronizare de 789 CP care oferă 9500 Nm, mai mult decât suficient pentru a echivala și chiar a depăși camionul minier convențional.
EDumper ar putea economisi până la 130 de tone de CO2 și 100.000 de tone de litri diesel în fiecare an. Potrivit CNN, Di Grassi spune pe de altă parte că, basculanta poate economisii 50.000 de tone de motorină pe an.
Oricare ar fi realitatea, gigantul electric este un vehicul electric foarte interesant și care merită văzut. Dacă se va dovedi o decizie de afacere rațională și înțeleaptă, Kuhn și Lithium Storage va trebui pe viitor să realizeze mai multe conversii de camioane miniere!
Sursa: insideevs.com
Lasă un răspuns