Google a recunoscut că angajații Google ascultă înregistrări private ale conversațiilor clienților prin intermediul Google Assistant.
Mai mult, angajații pot accesa conversații care nu erau menite să fie înregistrate. Scurgerea a 1.000 de conversații private în limba olandeză de către unii dintre partenerii Google pe un site de știri belgian a dovedit în continuare că contractanții terți care lucrează pentru Google au putut, de asemenea, să acceseze aceste conversații multiple ale utilizatorilor, care s-au înregistrat fără intenție.
De obicei, utilizatorii cu Google Assistant pe telefoanele lor și difuzoarele inteligente trebuie să spună „Ok, Google” pentru a începe o conversație cu asistentul virtual bazat pe AI.
Dar chiar și atunci când utilizatorii nu au apelat la asistentul virtual, au fost înregistrate diverse conversații ale utilizatorilor care au un caracter personal și sensibil.
Conform emisiunii belgiene VRT NWS, înregistrările au fost făcute, în ciuda faptului că unii dintre utilizatorii Google Home nu au spus nici măcar cuvântul „Ok Google”.
În termenii și condițiile sale, Google afirmă că înregistrările audio între utilizatori și boxele inteligente Google și dispozitivele Google Assistant sunt înregistrate și stocate, dar nu menționează că angajații săi pot asculta extrase din aceste înregistrări, ceea ce ridică în continuare întrebări serioase cu privire la confidențialitatea utilizatorilor .
„Vom partaja informații personale în afara Google atunci când vom avea
consimțământul dvs.”, precizează politica de confidențialitate a companiei. Ca răspuns la raport, Google a oferit o explicație detaliată asupra unei postări pe blog de David Monsees, Product Manager-Search.
Declarația afirma că aceste înregistrări erau necesare pentru a îmbunătăți răspunsurile vocale din partea asistenților lor inteligenți. „Ca parte a activității noastre de dezvoltare a tehnologiei vorbirii pentru mai multe limbi, suntem parteneri cu experți lingvistici din întreaga lume care înțeleg nuanțele și accentele unui limbaj specific.
Acești experți lingvistici examinează și transcriu un mic set de întrebări pentru a ne ajuta să înțelegem mai bine limbile. Aceasta este o parte critică a procesului de construire a tehnologiei vorbirii și este necesară creării de produse precum Google Assistant „, a spus Monsees în postarea de pe blog.
În declarația oficială, Google a insistat ca lucrătorii umani să asculte părți ale conversației pentru a-l ajuta pe asistent să își îmbunătățească răspunsurile și să-l ajute să funcționeze bine cu mai multe limbi.
Compania a mai spus că lucrătorii contractuali au acces la înregistrări audio și pot asculta conversațiile utilizatorilor cu platforma de asistență virtuală Google, deși au adăugat că se presupune că acestea trebuie păstrate confidențiale.
David Monsees a mai spus că „Compania a lansat o anchetă pentru că antreprenorul a încălcat politicile de securitate a datelor. Noi aplicăm o gamă largă de garanții pentru a proteja confidențialitatea utilizatorilor pe parcursul întregului proces de revizuire.”
„Lucrăm mereu pentru a îmbunătăți modul în care explicăm setările și practicile de confidențialitate oamenilor și vom analiza oportunitățile pentru a clarifica în continuare modul în care datele sunt utilizate pentru a îmbunătăți tehnologia vorbirii”, a spus Monsees.
De asemenea, gigantul tehnologic a recunoscut că nu șterge întotdeauna datele stocate. Compania păstrează transcrierile până când un utilizator „șterge manual informațiile” și a menționat că utilizatorii pot opri stocarea datelor audio în conturile Google complet sau pot alege să șteargă automat datele după fiecare 3 sau 18 luni.
Sursa: businesstoday.in
Big Brother – totul e bun augur, nu credeam că o să ajung să spun asta. Doar așa o să poată Google să informeze direct poliția, în cazul unui criminal sau a unui hoț. Hai să fim sinceri cu noi, nu mai există intimitate și atunci cel puțin să existe siguranță!
Cum spuneam în trecut, peste 10 ani, nou-născuților li se vor implanta camere direct în ochi. Vor fi extrem de mici și inofensive!