Pe măsură ce sursele de energie alternativă încep să câștige teren în zilele noastre, tensiunile dintre adepții hidrogenului și cei ai bateriilor au crescut considerabil.
Deși multe mărci auto încep să ofere suport soluțiilor axate pe hidrogen, companii precum Tesla susțin că bateriile sunt cea mai bună alegere.
Până și foștii membrii importanți ai companiei împărtășesc ideea conform căreia celulele de hidrogen reprezintă doar o speranță iluzorie, o teorie fantezistă, nu o soluție practică în privința transportului.
Marc Tarpenning – fost co-fondator Tesla – a părăsit compania în 2008, însă se declara de aceeași părere cu actualii săi lideri, considerând hidrogenul și patentele bazate pe el drept o păcăleală și o fraudă cu care competitorii încearcă să se impună pe piață și să atragă adepți naivi.
Investigand abilitățile hidrogenului de a oferi energie, el a ajuns la concluzia că acesta este nerentabil fie și numai din simplul motiv că producerea de energie din hidrogen necesită un consum foarte ridicat de curent electric.
În ciuda acestor concluzii, numeroase branduri automobilistice intenționează să producă în anii următori vehicule bazate pe hidrogen, la scală internațională.
*în imagine este un generator de hidrogen auto realizat in România.
Sursa: hydrogenfuelnews.com
Lasă un răspuns