Fidelizarea angajatilor, una dintre cheile de fidelizare a clienților

fidelizare anagajatilor

fidelizare anagajatilor

In prezent unele firme lupta să-și extindă clientela actuală, dar si alearga sa-si mentina fiecare client castigat, ba mai mult sa-si fidelizeze fiecare client, sperand ca il pastreaza pentru o perioada cat mai lunga de timp. Dar in aceasta „ecuatie foarte complexa” intra si rolul angajatului. Rol pe care angajatorul il considera foarte important sau uneori il ignora. In contactul cu clienti, angajatul este cea mai importanta persoana din firma si in fata marcii (brandului) pe care il construiti. In diferite conditii surprinzator sau nu, un angajat „poate pleca” cu o parte din clientii firmei. Iar daca stam sa judecam la rece, concurenta firmei dvs. nu doarme, ci recruteaza la greu personal de la firma dvs. sau de la firme concurente. In ce scop? In scopul de a-si mari clientela. Iar cum clientii sunt numarati pe degete in conditiile economice actuale, concurenta se gandeste sa recruteze personal de la firma dvs. evident pentru a-si extinde clientela cu angajatii firmei dvs., angajati care au deja contactele formate!

De ce are nevoie concurenta noastra de angajatii nostri?

Este simplu si eficient sa recrutezi o persoana bine pregatita de la concurenta, decat sa pregatesti in cadrul firmei o persoana noua. Oricat de bine ar fi pregatit un angajat nou, tu ca si angajator trebuie sa-l inveti, sa-l pregatesti pentru ca nu va fi obisnuit cu noul cadru oricat de mult ati crede acest lucru! Noul angajat probabil are nevoie de 3 pana la 6 luni ca sa absoarba un procent ridicat din informatiile pe care un angajator le doreste sa le cunoasca angajatul lui. Iar dupa aceasta perioada, putem spune ca avem in firma un angajat pregatit intr-o proportie de cca. 70%. Ei bine si ca angajator te intrebi, oare cat de placut este sa plece un angajat care a trecut printr-o perioada de formare de 6 luni la concurenta ta?

In astfel de situatii pierderea unui angajat pregatit, este probabil inestimabila, sau daca se poate estima, pierderea este pierdere, si angajatii din companie ramasi, cu greu vor fi dispusi sa scoleze un nou angajat, chiar daca angajatii par dispusi sa primeasca in echipa un coleg nou.

Cum ne convingem un angajat sa nu plece?

Simplu, nu il poti convinge. Poti incerca sa-l convingi sa nu plece, dar sansele de reusita sunt mici. Conditiile pietei actuale sunt prielnice pentru angajatori, as putea spune. Spre deosebire de alte vremuri in care te rugai de potentialii candidati sa vina la firma ta (si pretentiile salariale atingeau „cerul”), astazi gasesti candidati pregatiti sa lucreze pentru un salariu rezonabil. Daca analizam pozitiile libere din cardul firmelor, o sa observam ca avem minim 30 cadidati pe post, sigur nu toti sunt pregatiti pentru acea pozitie sau nu au experienta pentru postul respectiv, dar este suficient loc ca sa alegi ca si angajator un coleg potrivit pentru postul portrivit. Angajatul din ziua de azi daca are o oportunitate, de obicei nu o rateaza, iar plecarea lui porneste in primul rand de la salariu. Asadar salariul este cel mai sensibil aspect de abordat cu un angajat. Toti angajatii isi doresc un salariu mai bun (este ireal sa gandim altfel), iar orice oferta tentanta din exterior, ii poate sucii mintile angajatului!

Fidelizarea angajatilor este unul dintre modurile in care iti fidelizezi clientii

Clientii se fidelizeaza prin intermediul angajatilor din firma. Contactul direct cu clienti are loc in majoritatea cazurilor intre angajat si client. Intr-un procent mai mic angajatorul vorbeste direct cu clientul. Munca cu clientii este cea mai grea, iar un angajat cu experienta stie cum sa ii pastreze si sa ii fidelizeze. Iar fidelizarea clientilor este de multe ori direct in mana angajatilor oricat am vrea sa nu fie asa! Angajatul vorbeste cu prietenii, cu familia despre ce se petrece in firma, despre produsele noi pe care le produc etc. Asadar angajatul duce fidelizarea clientilor mai departe. Clientii nu doresc sa vorbeasca cu un robot, clientii vor sa cumpere de la o persoana pe care o apreciaza, nu neaparat in totalitate, dar o plac pentru ca ii serveste frumos si le da toate informatiile de care au nevoie. Iar daca angajatul firmei este pe punctul de plecare, este nemultumit de salariu, fidelizarea clientilor incepe sa scartie.

Fidelizarea angajatilor, este simpla. Afla ce isi doresc ei de la tine, de la angajator, si ce i-ar motiva sa ramana pe termen lung in companie? Un angajat multumit, intotdeauna va fi vesel si multumit si va atrage cu sine clienti noi si ii va fideliza pe cei vechi. Daca un angajat este nemultumit, este vital sa afli de ce?

In final

Trainingul si diviziunea in munca fac parte tot din fidelizarea angajatilor, dar salariu este uneori decisiv in pastrarea unui angajat oricat de multe cadouri, calatorii si traininguri i-am oferi unui angajat!

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.