De ce paginile din blogul meu nu sunt citite?

Optimizarea pentru motoarele de cautare – pe scurt SEO – este deja cunoscuta de majoritatea proprietarilor unui site, fie ca este magazin online, catalog sau site de prezentare. Am invatat cu totii principalele reguli de optimizare organica (SEO), stim de ce sunt importante cuvintele Cheie, Meta Titlul si Meta Descrierea, dar si alte tag-uri precum « follow » /vs/ « no follow » sau Canonical etc.

Ce urmeaza dupa SEO ?

Acum detinatorii de site-uri si bloguri se confrunta cu o alta problema: constata ca articolele din paginile lor nu sunt citite! Articolele nu conving cititorii ce ajung intr-o pagina sa lectureze textul si apoi sa continue navigarea pe site.

Ce sa fac ? Sa renunt la blog sau sa incerc sa scriu mai bine ?

Atentie la organizarea logica a paginilor – din punct de vedere tehnic, al navigabilitatii dar si al continutului textual;  atentie la prezentarea produselor sau serviciilor in toate paginile site-ului, nu numai pe pagina principala:

– paginile de produse sau servicii sa aiba prezentari unice, originale; chiar daca sunt produse ce se gasesc si pe alte „n” magazine online si au aceleasi specificatii, puteti adauga informatii sau sfaturi suplimentare

– paginile auxiliare: inainte sa dea click pe « adauga in cos », vizitatorii vor face un tur rapid si prin paginile auxiliare, sa va cunoasca mai bine: Despre noi / Noutati / Producatori etc. Adoptati un stil personal, familiar si original de prezentare!

Ce tip de pagina web ma atrage sa o citesc ?

La fel de important este si continutul textual din blogurile sau retelele de socializare:

– un titlu relevant (NU un titlu care atrage/socheaza, insa nu are legatura cu ceea ce urmeaza sa citesc)

– un text mediu ca dimensiuni

– informatii noi sau informatii pe care le-am mai gasit/citit si in alte surse, insa abordate dintr-o perspectiva noua si practica, utila pentru mine, posibil cumparator de produse sau servicii

– o forma de prezentare a informatiei ce face articolul usor de lecturat,  care evidentiaza aspectele importante din text, structurate pe paragrafe cu subtitluri rezumative/concluzive si enumerari

Recomandare: nu exagerati cu prezentarea produselor si pe blog (sau retele de socializare), pastrati pentru blog articole cu informatii practice si noutati, sfaturi sau studii de caz. Cuvintele cheie folosite dupa formule matematice exacte vor plictisi sau vor da un sentiment de neincredere iar hyperlink-urile pe expresii cheie exacte pot fi considerate de roboti intentie de manipulare a ranking-ului.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.