In industria serviciilor de optimizare a motoarelor de cautare apar frecvent schimbari conceptuale, de strategie, marketingul modern online fiind intr-o continua schimbare si dezvoltare. De aceea, de cele mai multe ori, alegerea unei companii SEO corespunzatoare pune un numar mare de intreprinzatori in dificultate.
Chiar daca majoritatea celor ce au o afacere, au devenit constienti de necesitatea dezvoltarii online si de importanta serviciilor SEO pentru sustinerea afacerii in acest mediu, se pare ca atunci cand vine vorba de metodele folosite de catre agentiile SEO, nu exista prea multe cunotinte, acesta fiind si principalul motiv pentru care alegerea unei agentii potrivite devine dificila.
Trebuie sa fim pe prima pagina, dar cum ajungem acolo?
Desi scopul este bine definit si poate fi reprezentat simplu prin obtinerea unei pozitii preferentiale in rezultatele motoarelor de cautare, efortul de a ajunge pe prima pagina include o multitudine de optimizari, foarte putine dintre ele fiind cunoscute. Luand ca exemplu optimizarea standard, putem spune ca este reprezentata prin cateva metode ce ar trebui sa fie bine-cunoascute si studiate inainte de alegerea unei companii SEO, precum audit, research pentru cuvinte cheie, optimizare seo on-site si link-building.
Bineinteles ca, o agentie SEO de top trebuie sa isi completeze serviciile de baza, oferind si ate servicii importante, precum Social Media Marketing, Campanii Ad Words, precum si imbunatatirea si pastrarea unei imagini pozitive de brand.
Tipuri de companii SEO
Firmele care vand serviciile altora
Exista foarte multe agentii care se pricep la ofertare si la “ batut palma”, dar aici se termina munca lor fiinca paseaza activitatea altei echipe. Desi initial, acest aspect nu pare deranjant, atata vreme cat munca este terminata si rezultatul favorabil, este important de stiut ca orice forma de flexibilitatea dispare in momentul in care nu exista comunicare directa intre doua parti.
De asemenea, este foarte bine sa stiti ca aceste companii, chiar daca ofera servicii de optimizare a motoarelor de cautare, ele se bazeaza mai mult pe generare de trafic si mai putin pe SEO.
Firmele care „arata bine”
De foarte multe ori, marile companii, ale caror portofolii apar stralucitoare fiind foarte bine realizate, folosesc rapoarte sofisticate realizate cu ajutorul unui software. Motivul pentru care apeleaza la astfel de metode este simplu: atragerea de client noi. Acest lucru este convenabil, insa nu pentru ambele parti, tinand cont de faptul ca de cele mai multe ori, aceste agentii de SEO nu au cunostinte despre noile tendinte si schimbari ale algoritmilor, care apar destul de frecvent.
Firmele care copiaza alte firme de succes
Lista companiilor SEO de care trebuie sa va feriti continua cu agentiile care tanjesc dupa faima celor mentionate anterior, scopul lor fiind unic si foarte simplu de depistat, bazandu-se in general pe promisiuni extraordinare si oferte generale, bazate pe strategii ce pot fi aplicate pentru orice tip de firma. Din dorinta de a obtine un loc de faima intr-o lista de top, acest tip de agentie poate oferi anumite rezultate, insa doar pe termen scurt.
Baiatul “ bun la toate”
Cu totii cunoasteti oameni care se pricep, pe langa ceea ce fac pentru a-si castiga existent, si la altceva. Asa este si baiatul care va ofera servicii de SEO, desi el se ocupa doar cu web-design. Faptul ca detine anumite cunostinte de baza, nu este contestat, insa, inainte de a accepta aceasta oferta, trebuie sa stiti ca este imposibil sa dispuna de toate resursele necesare pentru a obtine rezultate durabile.
Compania din coltul strazii
O alta companie de care este bine sa va feriti, este cea foarte mica, de tip “ butic”, ce are un birou intr-o garsoniera sau in coltul strazii langa alte locatii similare. De ce sa va feriti? Pentru simplul fapt ca aceasta agentie se bazeaza pe cateva contracte din trecut, iar diferentele dintre “baiatul bun la toate” si compania din colt de strada sunt foarte putin sesizabile, ambele parti avand cunostinte de SEO minime.
De cine trebuie sa stati departe
Lista agentiilor de care este recomandat sa va feriti este incheiata cu o companie de care chiar trebuie sa stati departe: compania care “garanteaza” rank-ari, care promite milioane de vizite si clasarea site-ului in top intr-un timp extrem de scurt, laudandu-se cu detinerea de metode secrete, necunoscute de competitie.
Trebuie sa fiti la curent cu faptul ca aceste companii offshore folosesc metode departe de a fi corecte, neoferind success pe termen lung. Ceea ce pot face insa, pe termen lung, este sa distruga site-ul si reputatia companiei.
Compania de care aveti nevoie
Inainte de a lua o decizie in ceea ce priveste compania de SEO pe care o alegeti, trebuie sa stiti cateva aspecte pe care o agentie buna trebuie sa le aiba si sa le ofere. Astfel, compania de care aveti nevoie are referinte reale si testimoniale de la clienti vechi; ofera o strategie clara, fiind dispusi sa va prezinte aceasta strategie fiindca metodele nu trebuie sa fie un secret. De asemenea, strategia prezentata este sustinuta de informatii credibile.
O agentie care se respecta si care isi respecta clientii nu va incerca sa va pacaleasca prin promisiuni si garantii nefondate, ci va veni cu o oferta bazata strict pe afacerea dumneavoastra. Oferta va fi clara, bazata pe necesitatile fiecarui client in parte.
Cum ne masuram succesul SEO
Compania Dexter SEO isi masoara succesul prin raportarea traficului, prin locurile ocupate in motoarele de cautare si prin ratele de conversie. De asemenea, succesul lor este direct proportional cu rentabilitatea investitiei dumneavoastra. Calculele sunt foarte simplu de facut, prin masurarea diferentelor de trafic inainte, si dupa ce au fost implementate serviciile noastre.
Daca actiunile companiei care a promovat site-ul dumneavoastra au condus catre venituri mai ridicate si o pozitie mai buna in motoarele de cautare, nu mai este niciun dubiu ca ati ales compania de SEO potrivita.
Articole asemănătoare:
Nu sunt articole similare
De ce sa nu cauti o agentie SEO cu experienta? Te va ajuta mai mult.
SEO a murit. Dovada o gasiti aici: https://www.testatinromania.ro/manual-seo-un-prim-inceput/
SEO a murit. Îmi pare rău, dar acesta este adevărul. Astăzi, contează doar conținutul original și eventual alt-ul de la imagini. Puteți căuta pe google „manual SEO” 🙂