Intre 6-9 ianuarie 2016 la Las Vegas a avut loc cel mai recent targ planetar dedicat tehnologiei digitale si business-ului inteligent. Timp de patru zile, la Las Vegas Convention Center pe o suprafata expozitionala de 2,47 milioane mp – cam cat 50 de terenuri de fotbal, peste 3.800 de firme de inalta tehnologie de pe cinci continente, din peste 150 de tari, au promovat in premiera planetara peste 20.000 de produse inovatoare si servicii solicitate de clienti, realizate dupa tehnologii digitale de ultima ora.
La recentul Consumer Electronics Show (CES) au participat peste 170.000 de vizitatori – din care 150.000 specialisti de marca, peste 4.000 de presedinti si CEO de la firme strategice si tehnologice de nivel global din domeniul IT&C si industriei de automobile de varf, 2.800 de analisti de top si circa 6.000 de jurnalisti specializati in tehnologia informatiei si in tehnologia auto. La fiecare editie CES sunt prezentate in premiera mondiala mii de gadgeturi inovatoare din domeniul electronicii de varf, televizoarelor, telefoanelor, tabletelor, ceasurilor si bratarilor inteligente, laptopurilor, routerelor, printerelor 3D, dronelor, robotilor,
electrocasnicelor, caselor superinteligente si a viitoarelor masini autonome fara pilot, veritabile bijuterii tehnologice solicitate de clienti care vor schimba lumea, vor crea viitorul, ne vor face viata mai usoara si implicit vor manca mai putin din timpul utilizatorilor.
Consumer Electronic Show este locul ideal pentru premiere la nivel mondial in domeniul IT&C si va ramane in picioare cata vreme televizoarele, telefoanele, tabletele, ceasurile si bratarile inteligente, laptop-urile, desktop-urile, consolele multimedia, printerele 3D, dronele, robotii, electrocasnicele, casele superinteligente si masinile autonome fara pilot vor ramane pe val. Recordul de audienta, cu 10,6% mai mare din acest an (170.000 de vizitatori, fata de editiile precedente de 160.498 in 2015 si 152.000 in 2006!) si de suprafata destinata standurilor ocupate de firmele participante (cu 12% mai mare ca in 2014!) se explica prin cresterea exploziva a numarului de device-uri inteligente fabricate si comercializate (1,43 miliarde de smartphone-uri in 2015, cu o crestere de 10% fata 2014!), ratei de penetrare exponentiala a internetului mobil, evolutiei rapide a industriei aplicatiilor mobile si ireversibila migrare spre app-economy – un model inexistent in urma cu un deceniu si care a inregistrat o dezvoltare ulterioara.
In cele patru zile cat a durat expozitia globala de inalta tehnologie s-au incheiat contracte pentru o mare parte din cele 4 miliarde de produse si servicii din domeniul tehnologiei high-tech care se vor comercializa in urmatorii patru ani. Pana in 2020, vor fi conectate la internet 50 de miliarde de dispozitive, la o populatie de 9 miliarde de oameni. Peste 90% din datele disponibile pe aceste dispozitive vor fi stocate in silozuri de date, izolate si greu de folosit.
Dupa CES 2016 de la Las Vegas, urmatoarele targuri si expozitii de interes planetar din acest an, care dau ora exacta in tehnologia digitala de varf vor fi la: Barcelona – MWC 2016 (Mobile World Congress) intre 22-25 februarie; Hanovra – CeBIT 2016 (Centrum fur Buroautomation Informationstetechnolgie und Telekcommunikation) intre 14-18 martie; Berlin – IFA (Internationale Funkausstellung) intre 2-7 septembrie , Shanghai – CES Asia 2016 intre 11-13 mai. In urmatorii ani, saloanele CES de la Las Vegas vor avea loc intre 5-8 ianuarie 2017, 9-12 ianuarie 2018, 8-11 ianuarie 2019 si 7-10 ianuarie 2020.
Prima editie Consumer Electronic Show a avut loc in iunie 1967 la New York City. De-a lungul celor 49 de editii anuale, la CES Las Vegas – Nevada s-au lansat in premiera mondiala mii de produse si servicii de varf din domeniul IT&C: Audio Equalizer (1969),Video Cassette Recorder/VCR (1970), Laser Disc Player (1974), Digital Audio Technology, Apple The Pippin (1990), Compact Disc Interactive ( 1991), Minidisc (1993), Radio Data System (1993), Digital Versatile Disc/DVD (1996), High Definition Television /HDTV (1998), Hard-disc VCR/PVR (1999), Digital Audio Radio/DAR (2000), Microsoft Xbox, Plasma TV, Raw is War (2001), Home Media Server, Mira Microsoft (2002), DVD Player, HDTV PVR (2003), HD Radio, Blu-Ray Disc (2004), Internet Protocol Television/IPTV (2005), Organic Light-Emitting Diode TV /OLED TV(2008), 3D HDTV (2009), Tablets, Netbooks and Android Devices (2010), Connected TVs, Smart Appliances, Android Honeycomb 3.0, Ford’s Electric Focus, Mottorola Attrix 4G, Avatar Kinect Microsoft (2011), Ultrabooks, 3D OLED, Android 4.0 Tablets (2012), Ultra HDTV, Flexible OLED, Driverless Car Technology, Xbox One (2013), webOS smart TVs (2014), Android & Firefox OS smart TVs (2015) si multe, multe altele.
Produsele prezentate de cele 3.800 firme participante au fost grupate de organizatori pe urmatoarele 20 de categorii: 3D Printing, Accessories, Audio, Automotive Electronics, Communication Infrastructure, Computer Hardware/Software/Service, Content Creation & Distribution, Digital Imaging/Photography, Electronic Gaming, Fitness and Sports, Health and Biotech, Internet Services, Online Media, Robotics, Sensors, Smart Home, Startups,Video, Wearables, Wireless Devices & Service.
Ca si la editiile precedente cele mai apreciate pavilioane si standuri au apartinut jucatorilor strategici si tehnologici de interes global, detinatorii celor mai admirate branduri din lume in domeniul IT&C si industriei auto. De la recentul salon nu au lipsit: Samsung, LG, Sony,
Panasonic, Huawei, Lenovo, HTC, TP-Link, Asus, Apple, Microsoft, Intel, Google, Qualcomm, Xiaomi, Hewlett-Packard, ZTE, BBK, TCL, Meizu, Coolpad, Amazon, Bosch, BlackBerry, Pebble, Nikon, Canon, Olympus etc. Mai mult ca niciodata, recentul show tehnologic din capitala statului Nevada a fost asaltat de marii producatori de vehicule din lume care au viziuni revolutionare despre automobilul viitorului si care isi propun ca pana in 2030 sa lanseze primele masini autonome fara pilot: BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen, Ford, General Motors, Chrysler, Toyota, Audi,Volvo si Kia. Foarte apreciate au fost si produsele si serviciile promovate de companiile emergente Ehang, LeTV, FitBit, Tiertime, Oppo, Parrot, OnePlus, Segway, Ninebot, Ulefone s.a.
Continuarea o gasiti aici.
Articol scris de Eugen-Constantin Rapa profesor asociat la Universitatea Tehnica “Gh.Asachi” Iasi
E-mail: ecrapa(at)gmail.com
Toate parțile se pot deschide individual de aici (vă sugerăm să deschideți maxim 3 părți simultan!):
2. CES Las Vegas 2016 (part II)
3. CES Las Vegas 2016 (part III)
4. CES Las Vegas 2016 (part IV)
5. CES Las Vegas 2016 (part V)
6. CES Las Vegas 2016 (part VI)
7. CES Las Vegas 2016 (part VII)
8. CES Las Vegas 2016 (part VIII)
9. CES Las Vegas 2016 (part IX)
10. CES Las Vegas 2016 (part X)
11. CES Las Vegas 2016 (part XI)
12. CES Las Vegas 2016 (part XII)
13. CES Las Vegas 2016 (part XIII)
14. CES Las Vegas 2016 (part XIV)
15. CES Las Vegas 2016 (part XV)
16. CES Las Vegas 2016 (part XVI)
17. CES Las Vegas 2016 (part XVII)
18. CES Las Vegas 2016 (part XVIII)
Lasă un răspuns