Chevrolet Motor Division, ramura a concernului General Motors, a adus la salonul de electronice de la Las Vegas versiunea de serie a hatchbach-ului Chevrolet Bolt EV, sub capota caruia se ascunde un motor electric care dezvolta 200 CP si un cuplu de 360 Nm, ceea ce ii permite sa accelereze pana la 96 km/h in 7 secunde. Modelul poate atinge o viteza maxima de 146 km/h. Propulsorul masinii este alimentat de la o baterie de
Driving the Chevy Bolt: An affordable electric car for everyone- CES 2016
acumulatoare cu o capacitate de 60 kWh, iar energia acumulata la o incarcare completa este destula pentru a parcurge 200 de mile. Doua ore de incarcare la o priza speciala asigura energia necesara pentru 80 km de drum, suficienta pentru traseul acasa-serviciu-market-sala de fitness-acasa. Chevrolet Bolt EV se va asambla la Detroit si va avea un pret de start de 37.500 $.
Concernul Volkswagen AG din Wolfsburg, al patrulea grup de producatori de automobile din lume, dupa General Motors, Toyota si Ford, a expus la show-ul din Las Vegas microbuzul
Volkswagen e-Golf la care usile se deschid la o simpla comanda vocala. Masina este dotata cu
VW introducing the e-Golf Touch at CES 2016
o baterie resarjabila in timp record: se incarca in proportie de 80% in numai jumatate de ora.
Daca ar trebui sa alegem cea ma buna masina prezentata la CES 2016, titlul ar reveni unui prototip numit Faraday Future FFZERO 1. Este modelul unei viitoare masini electrice de 1.000 CP, care ajunge la 100 km/h in mai putin de 3 secunde. Modelul este plin de tehnologie de ultima ora. Intre altele, are o casca prin care soferul poate primi apa si oxigen, iar la bord sunt prezente si tehnologii de realitate augmentata. Imaginati-va un Batmobil in lumea reala si veti avea o idee despre designul futuristic realizat de ambitioasa firma californiana Future
Faraday Future reveals „Car of Concept” FFZero 1 at CES 2016 – The first electric super car is born
Faraday, infiintata in 2015 si sustinuta financiar de miliardarul chinez Jia Yueting. Adaugati 1000 de cai-putere, tractiune 4×4 si un volan in care puteti introduce un smartphone pentru a personaliza experienta de condus si veti intelege de ce masina in cauza a atras atentia privirilor tuturor specialistilor de marca prezenti la CES, noutate care a provocat un viu interes si in presa
de specialitate din intreaga lume. Firma americana colaboreaza cu compania LeTV – fondata de miliardarul Jia Yueting – si sustine ca are o viziune total revolutionara despre automobilul viitorului. Modelul FFZERO 1 este un automobil electric care poate atinge o viteza de 320 de kilometri pe ora, are un singur loc si cateva remarcabile idei novatoare.
Compania spune ca platforma de productie cu care va lucra este inovatoare datorita modularitatii sporite ce permite folosirea ei pentru mai multe tipuri de caroserii la care bateria poate fi pozitionata in diverse configuratii. Pe viitor modelul gandit de bordul companiei ia in calcul si masinile care se pot conduce singure, dar si modelul car-sharing in care nu trebuie sa existe un proprietar, masinile putand fi folosite un timp scurt, contra-cost, de cei care au nevoie.
Un raport publicat de gigantul informatiilor financiare media, Thomson Reuters, a constatat ca patentele legate de vehicule provin in special de la fabricantii de masini si nu de la firmele tehnologice, topul fiind condus de compania japoneza Toyota. De asemenea, s-a observat ca Apple, Google si Tesla sunt firmele tehnologice implicate cel mai intens in dezvoltarea masinilor autonome si a unor mijloce de transport a persoanelor care sa tina cont de problemele referitoare la combaterea fenomenelor climatice.
Toyota, precum Ford, Tesla si Faraday Future, e convinsa ca masinile vor deveni o extensie autonoma a smartphone-ului, mai degraba decat bestiile manuale si mecanizate pe care le conducem astazi. Prin urmare, investeste considerabil in tehnologii care vor fabrica masinile autonome si fac chiar un salt mai mare catre inteligenta artificiala. Recentul prototip fara sofer „Toyota Mobility Teammate Concept” realizat de Toyota
Japanology Plus-Tokyo Metropolitan –You Tube
Motor Corp este deja in trafic pe Metropolitan Expressway din Tokyo. „Pana acum industria a testat siguranta vehiculelor autonome pe strazi, iar milioanele de kilometri parcursi au fost impresionanti”, a declarat Dr.Gill Pratt, directorul Toyota Research Institute, in cadrul CES 2016. „Pentru a atinge autonomie completa, totusi, avem nevoie de o siguranta de milioane de ori mai mare”, a continuat CEO-ul de la TRI.
De asemenea a anuntat ca angajeaza echipe de experti care sa gaseasca noi metode prin care masinile pot invata sa conduca si sa gandeasca in locul nostru in centrele Toyota Research Institute din Palo Alto, California si Cambridge. Institutul a fost deschis in 2015, cu scopul de a crea o masina care care sa nu poata fi distrusa. Pana in prezent s-au concentrat asupra hardware-ului, dar urmeaza pe lista software-ul, potrivit Jalopnik. „Oamenii au temeri rezonabile in ceea ce priveste tehnologia si capacitatea acesteia de a lucra in interesul lor. Nu sunt siguri in legatura cu competenta masinilor de a indeplini sarcinile pe care noi le vrem.
Nu putem avea incredere in ceea ce nu intelegem, asa ca trebuie sa construim masini care isi pot explica actiunile”, a mai spus Pratt. Sa nu uitam ca foarte recent Toyota a prezentat conceptul unei masini propulsate cu hidrogen, care va putea functiona ca un hot-spot de electricitate pentru casa ta. De asemena a anuntat ca vrea sa reduca emisiile de carbon pana in 2050 cu pana la 90%. Planul complex face parte din strategia celor de la Toyota , care include vanzarea a 1,5 milioane de autoturisme-hibrid pana in 2020.
In plus, oficialii companiei au mai punctat faptul ca spera sa vanda peste 30.000 de masini care functioneaza pe baza de hidrogen. Cand vine vorba de planul de lunga durata, Toyota prevede un portofoliu de autoturisme compus dintr-o serie de masini-hibrid, electrice si pe baza de hidrogen. Cei de la Toyota sunt printre singurii care inca mai incerca sa transforme in succes ideea de propulsie pe baza de hidrogen, iar putini par interesati de eforturile acestora, avand in vedere multitudinea de masini electrice lansate de europeni.
Astfel, Toyota incearca din rasputeri sa ne atraga atentia cu FCV Plus, un concept care nu doar ca functioneaza pe baza de hidrogen, dar foloseste combustibilul pentru a conecta la electricitate intreaga casa. Toyota s-a inspirat din tehnologia hot-spot a telefoanelor, care iti permite sa-ti transformi smartphone-ul intr-un mic router wireless. In loc sa transmita conexiune la Internet, FCV Plus poate transmite curent electric.
Mercedes-Benz, al doilea mare producator de vehicule de lux la nivel mondial, a creat o masina care se transforma in timp ce o conduci. Gigantul din Stuttgart si-a prezentat conceptul
de masina inteligenta in cadrul CES 2016, sub denumirea de Intelligent Aerodynamic Automobile. Vehiculul are doua moduri in care se poate transforma, ceea ce reprezinta o noutate in industria automobilelor. Forma functionala de masina luxoasa are toate functionalitatile pe
Mercedes-Benz at the CES 2016
care le-ai asteptat de la un Mercedes. Cand masina accelereaza cu mai mult de 50 mph, se modifica largindu-si parasocul si oglinzile retrovizoare. De asemenea, isi poate modifica ambutisarea de la 50 de mm la zero, ceea ce amplifica si mai mult aerodinamismul masinii. Asadar, Intelligent Aerodynamic Automobile inseamna doua masini intr-una: varianta luxoasa – perfect utilizabila si cea aerodinamica, care diminueaza consumul de combustibil si ajunge la viteza de 150 de mph. De asemenea, automobilul ofera si o privire in viitoarele imbunatatiri ale
Mercedes Benz Concept Car Powered by NVIDIA DRIVE at CES 2016
experientei utilizatorului si interfetei. Pentru prima oara in industrie, aduce grafice si animatii demne de calitatea filmelor hollywoodiene direct in interiorul masinii. Acest lucru este posibil gratie colaborarii cu The Foundy si Nvidia Drive.
Continuarea o gasiti aici.
Articol scris de Eugen-Constantin Rapa profesor asociat la Universitatea Tehnica “Gh.Asachi” Iasi
E-mail: ecrapa(at)gmail.com
Lasă un răspuns