Oamenii de știință din Germania au dezvoltat un dispozitiv pe care l-au descris ca fiind „cel mai mare soare artificial din lume”, cu ajutorul căruia speră să descopere noi modalități de a produce combustibili care să aducă schimbări climatice pozitive.
Configurația gigantică a Soarelui artificial de tip fagure conține 149 de spoturi – si este cunoscută oficial ca „Synlight” – ea se află în Juelich, la aproximativ 30 de kilometri vest de Köln, utilizează lămpi de xenon cu arc scurt care se găsesc în mod normal în cinematografe pentru a simula lumina naturală a soarelui.
Prin focalizarea tuturor sporturilor de lumină pe un singur spațiu de 20 centimetri (8×8 inci), oamenii de știință de la Centrul German de Aerospace vor putea reproduce de 10.000 de ori cantitatea de radiație solară ce în mod normal o găsim pe aceeași suprafață.
„Crearea unor condiții asemănătoare cu a unui cuptor – cu temperaturi de până la 3.000 grade Celsius – pot fi cheia pentru a testa metode noi de producere a hidrogenului”, spune Bernhard Hoffschmidt, directorul Institutului pentru Cercetare Solară al DLR.
Mulți consideră că hidrogenul este combustibilul viitorului, deoarece nu produce emisii de carbon atunci când este ars, ceea ce înseamnă că nu contribuie la încălzirea globală. Dar, în timp ce hidrogenul este cel mai comun element din univers, el este rar pe Pământ. O altă modalitate de producere a hidrogenului este electrozia apei.
Astfel, cercetătorii speră să ocolească procesul de electroliză prin utilizarea cantității enorme de energie ce ajunge pe Pământ sub formă de lumină de la Soare.
Hoffschmidt a declarat că Soarele artificial este proiectat pentru a efectua experimente în laboratoare mai mici, însă ei doresc să-l îmbunătățească pentru a putea fi utilizat in industrie. Experții spun că, acest lucru ar putea dura aproximativ un deceniu, dacă există suficient sprijin din partea industriei.
Scopul este de a folosi ulterior lumina Soarelui natural, decât lumina artificială produsă la experimentul Juelich, ce costă 3,5 milioane de euro pentru a construi dispozitivul și necesită o cantitate de energie electrică mare pentru patru ore, pe care o gospodărie cu patru persoane o utilizează într-un an.
Hoffschmidt a recunoscut că hidrogenul nu este lipsit de probleme, dar prin combinarea cu monoxid de carbon produs din surse regenerabile de energie, oamenii de știință ar putea, să producă kerosen ecologic pentru industria aeronautică.
Sursa: phys.org
Lasă un răspuns