Dacă ești un novice și nu știi ce reprezintă termenul englezesc KPI în strategia ta de marketing, dar ai auzit de acest concept, acesta este indicatorul cheie al performanței ori Key Performance Indicator.
Una dintre marile realizări ale marketingului online față de marketingul tradițional este capacitatea de a cuantifica și măsura toate acțiunile efectuate pe Internet. Dar trebuie să fie clar că măsurătorile și indicatorii KPI nu sunt exact aceiași, deoarece în mod normal statisticile sunt date generale care ne ajută să aflăm dacă atingem obiectivele pe care le-am stabilit, dar KPI-urile – deși și ele sunt niște cifre – reprezintă doar acei indicatori pe care îi definim ca fiind necesari pentru a evalua eficența unei acțiunii sau a unei campanii.
Cum stabilim un KPI în strategia de marketing?
1. Setarea obiectivele
Este esențial ca primul pas să fie definirea obiectivelor campaniei. Să știm ceea ce dorim. Este optim să acordăm prioritate obiectivelor pe care vrem să le realizăm în primul rând și ulterior cele pe termen mediu și lung. Aceasta este cheia pentru obținerea rezultatelor care sunt utile.
2. Definește strategia de marketing
Pe baza obiectivelor pe care le-am stabilit, ne determinăm strategia de marketing online și energia pe care o alocăm fiecărui canal digital.
3. Stabilirea KPI-urilor
După ce ai finalizat primii doi pași, poți trece la alegerea indicatoriilor cheie de performanță sau KPI. Cei care vor fi cu adevărat necesari pentru a cuantifica și evalua dacă acțiunile pe care le-am pus în aplicare pentru a ne atinge obiectivele vor fi un succes sau nu. Vom renunța la toate acele valori care, deși pot adăuga performanță, nu vor fi utile pentru a ne ajuta să detectăm eficientă acțiunilor măsurate.
Atunci când analiza KPI începe să ne dea informații, putem identifica apoi ce procese sunt fructuoase și care este cel mai bine să le ajustăm, să le schimbăm sau chiar să le eliminăm.
12 exemple de KPI-uri în strategia de marketing online
- ROI – reîntoarcerea investiției;
- Creșterea vânzărilor;
- Care sunt sursele de trafic ce ne aduc mai mulți vizitatori;
- Vânzarea pe canale: publicitatea nativă, ne ajută să înțelegem procesul de obținere a clienților;
- Măsurarea ratei de succes a lead-urilor sau a vânzărilor;
- Performanța cuvintelor cheie pe care le-am ales;
- Vizitele pe care le primim de pe dispozitivele mobile;
- Costul pe lead;
- Angajamentul marketingului prin e-mail;
- Valoarea în timp;
- Vizite medii pe o pagină;
- Următorii ai paginii pe Facebook ori altă rețea socială.
Sursa: cyberclick.es
Lasă un răspuns