În imaginea de mai sus vedeți cum arată un om de marketing după o campanie de SPAM!
Articolul nu este destinat celor care nu știu ce înseamna SPAM, ci celor care îl practică. Efectul campaniilor de marketing bazate pe SPAM, de obicei are un rezultat = UAU. Cei care citesc mailul tău știu că este un SPAM, dar dacă este interesant îl vor citii cu plăcere, și mai mult te vor contacta ca să-ți ceara mai multe detalii. Deci aparent campaniile de marketing bazate pe SPAM funcționează.
De ce se fac campanii de SPAM?
Aici motivul este simplu, este mult mai ușor din punct de vedere financiar să plătești o bază de date cu câteva sute de lei, și să trimiți un email la toată baza de date cu 200.000 de contacte (de exemplu), decât să plătești o reclamă la TV sau la Google.
Care este câștigul acestor campanii de SPAM?
Campaniile de marketing bazate pe SPAM îți aduc clienți, dar și dușmani. Însă dușmanii în aceste cazuri sunt foarte periculoși. Te pot raporta că trimiți SPAM, și nu vei mai ajunge niciodată în inbox la clienții tăi care au adrese de Gmail sau Yahoo. Dar nu asta este problema cea mai mare, ci cei pe care i-ai supărat îți vor face anti-reclamă. Așadar câștigi 10 clienți noi și pierzi 100.
În final, constați că mai mult ai pierdut decât ai câștigat. Așadar renunță la campanii de marketing bazate pe SPAM, mai bine scrie articole utile publicului tău țintă și publică-le pe site-urile de Comunicate de Presă gratuite, publică un post util pe un forum destinat publicului tău țință, publică un post util pe un portal cunoscut, convingeți actuali clienți să vorbească despre tine, lor trebuie să le trimiți un newsletter! Lucrurile sunt mai simple decât crezi, lumea te va căuta când va avea nevoie de produsele tale sau serviciile tale, iar dacă tu nu ești prezent pe un forum, pe un portal cunoscut, pe un site de Comunicate de Presa, atunci vei pierde foarte mult.
Faptul că tu îmi trimiți un mail cu serviciile tale, îți spun sincer că nu mă interesează la momentul respectiv, când mă interesează ceva, caut pe un motor de căutare, google, bing, yahoo etc. Și atunci, voi găsi articole, păreri ale unor persoane care folosesc serviciile tale sau produsele tale și voi fi mult mai bucuros că te-am găsit. Sigur poate că voi reține mailul tău, dar este o garanție fragedă!
Dacă vrei să trimiți un newsletter măcar trimite-l la cei pe care îi cunoști sau cel puțin ai vorbit cu ei. Nu toți dintre ei vor aprecia SPAM-ul, dar cel puțin ai avut un contact cu ei și poate vor aprecia mailul tău! Cei care nu te cunosc deloc vor considera mailul tău ca și SPAM!
Pentru rezultate este nevoie de multă muncă, și multă de răbdare! Oferă publicului tău țintă o informație utilă și vei fi apreciat și căutat, șmecheriile nu mai funcționează cum funcționau odată, lumea nu prea se mai uită în SPAM.
Lasă un răspuns