Bombardier – trenul electric alimentat de la baterii!

Suntem obișnuiți cu trenurile electrice și cu cele diesel, însă sincer nu mă așteptam la un tren care să fie alimentat de la baterii.

Bombardier este primul tren electric alimentat de la baterii și care a fost prezentat în Berlin. Industria aerospațială și transportul multinațional de la Montreal a prezentat noul tren pentru prima dată în Hennigsdorf.

Secretarul de stat, Kathrin Schneider a declarat:

„Vrem să continuăm să electrificăm transportul feroviar. Un tren care își poate încărca bateriile de la linia electrică aeriană în timp ce se deplasează este un pas imens spre acest simbol al inovației. Pe rutele neelectrificate sau doar parțial electrificate, motto-ul este: renunțăm la motorină pe șine și ne îndreptăm spre un transport mai curat și mai ecologică.

Bombardier spune că trenul „nu generează niciun gaz și stabilește standarde noi pentru mobilitatea inteligentă cu valori maxime de 90% în domeniile eficienței și reciclării”.

Compania susține, de asemenea, că noul său tren cu baterie este „cu cca. 50% mai silențios decât trenurile diesel moderne”.

Michael Fohrer, șeful transportului Bombardier din Germania, a spus despre noul tren:

„Cu noul nostru tren acționat de baterii, punem inovația pe șine. Acest tren este răspunsul tehnologic al lui Bombardier la provocări precum poluarea aerului, schimbările climatice și deficitul de resurse. Aproximativ 40% din rețeaua feroviară germană nu este electrificată. Trenul cu baterie Bombardier este o opțiune atractivă de a contracara acest lucru, atât din punct de vedere economic, cât și ecologic. ”

Trenul este echipat cu sistemul de propulsie MITRAC al companiei Bombardier, care poate fi configurat cu diferite motoare electrice și acumulatori:

În configurația actuală, Bombardier spune că sistemul de baterii asigură o autonomie de aproximativ 40 km (25 mile).

Compania intenționează să introducă anul viitor un sistem de acumulatoare de ultimă generație, care va permite noului său tren cu baterii să circule până la 100 km (62 de mile) pe căi ferate neelectrificate.

Deutsche Bahn (DB) va începe o probă de 12 luni cu pasageri avându-l ca erou prototipul actual din regiunea Alb-Lake Constance.

Bombardier a dezvăluit că proiectul a fost subvenționat cu patru milioane de euro de la guvernul federal german, care a încercat să accelereze electrificarea transporturilor în ultimii ani.

Sursa: electrek.co

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.