Timpul de încărcare pentru vehiculele electrice s-a redus. Este posibil ca în viitor vehiculele electrice să poată fi reîncărcate în același timp sau mai puțin timp decât este necesar pentru alimentarea cu combustibil la o stație de benzină.
Adoptarea vehiculelor electrice este în continuă creștere, dar există mulți consumatori care nu vor să aștepte în timp ce vehiculul se reîncarcă.
Încărcarea unei mașini electrice în aceeași perioadă de timp în care se alimentază un vehicul cu motor cu combustie ar fi un progres major.
Printr-un consorțiu industrial al producătorilor Porsche și BMW, precum și Siemens AG, Phoenix Contact E-Mobility și Allego, proiectul de cercetare Fast Charge a culminat cu o soluție standardizată.
Începând din iulie 2016, cu 8,8 milioane de dolari, bani de la Ministerul Federal al Transporturilor și Infrastructurii Digitale din Germania, a fost realizat acum un încărcător de până la 450 kW.
Stațiile de încărcare prototip utilizează sistemul de încărcare combinată (CCS) cu un port de încărcare și un conector standard în Europa. Deși Porsche și BMW contribuie la dezvoltarea acestui proiect, orice vehicul care aderă la specificațiile CCS poate folosi sistemul. În special, Tesla a fost de acord să sprijine CCS pe modelul 3 și să modernizeze stațiile de încărcare cu conectorii necesari.
Ratele maxime de încărcare sunt negociate automat între autovehicule și încărcător, asemănătoare cu cea a încărcării rapide pe smartphone-uri. În prezent, cel mai rapid mod de încărcare este disponibil pentru vehiculele cu baterii de 400V și 800V.
Lăsând puțin spațiu pentru inovații viitoare, sistemul de încărcare poate suportă baterii de până la 920V. Porsche a reușit să susțină rate de încărcare de 400kW într-o baterie de 90kWh, oferind o autonomie de 100 km în mai puțin de trei minute de încărcare.
BMW poate asigura aceeași rată de încărcare în trei minute și observat că încărcarea de la 10% rămase până la 80% durează doar 15 minute.
Sursa: techspot.com
Lasă un răspuns