La Salonul Auto de la Geneva, Aston Martin a lansat hiper mașina AM-RB 003 care utilizează tipărirea 3D pentru piese de interior și va fi pusă în producție în 2021.
Producătorul britanic de automobile, Aston Martin și partenerul de inginerie, Red Bull Advanced Technologies, au dezvăluit recent al doilea model, care este un hipercar, lansat la expoziția Geneva Motor Show de anul acesta.
Hipercarul are nivele de performanță ca și McLaren P1, dar depășește diferența dintre modelele Valkyrie și Vanquish de la Aston Martin. Designerul șef, Marek Reichman a declarat despre AM-RB 003: „Dacă Valkyrie este cel mai bun dintre cei mai buni, atunci 003 este cel mai bun la 1 milion de lire sterline.”
Hipercarul va fi pus în producție în 2021, iar imprimarea 3D va fi utilizată pentru a crea părți din interior. Aceasta include o consolă centrală care a fost proiectată să cântărească jumătate din cât ar cântări o piesă tradițională.
Interiorul imprimat 3D este, de asemenea, predominant construit în jurul șoferului. Cu toate acestea, exteriorul masinii va fi construit din fibră de carbon. Reichman adaugă: „Va avea aceleași principii ca și Valkyrie cu tubul din fibra de carbon, dar va fi mai ușor de folosit”.
De asemenea, va utiliza noul motor V6 twin-turbo V6 al lui Aston Martin și un sistem hibrid. În prezent, mașina afișată este doar un concept, însă compania declară că reprezintă 90% din modelul final care va fi produs în doi ani.
Aston Martin pune în mișcare diferența dintre mașinile sale de tip Mid-Engined Acest hipercar cu interioare tipărite 3D este o modalitate prin care compania își va depăși golul în mașinile cu motor mediu.
„Construcția aerodinamică și a tuburilor se va deplasa de la Valkyrie la
acesta, iar noul motor V6 va merge în jos la Vanquish … Valkyrie este cea mai rapidă mașină de producție realizată vreodată și acum am creat un fiu al ei, peste restul concurenței, cum ar fi P1, LaFerrari și Senna. „
Hipermașina va folosi, de asemenea, tehnologia aerospațială și aerodinamică de morfing. Acesta include o pernă de aer numită FlexFoil care modifică stabilitatea fără a schimba unghiul.
Ar trebui să elimine turbulența și să tragă bine reducând zgomotul produs de vânt și îmbunătățind performanța aeriană. Compania a lucrat la crearea alinierii perfecte între volan, pedale și scaunul șoferului.
Toate comenzile sunt la nivelul ochiului șoferului și există chiar un mic ecran pe coloana de direcție care oferă material informativ.
Până în prezent, compania nu a dat alte statistici decât configurația motorului pentru hypercar. Dar, pe măsură ce compania se concentrează pe reducerea greutății, nu este surprinzător faptul că imprimarea
3D a fost utilizată la tot interiorul.
Modelul AM-RB 003 este încă în curs de dezvoltare și această activitate are loc în Milton Keynes, Marea Britanie, la campusul Red Bull Technologies Technologies, unde Aston Martin are o echipă de 130 de persoane.
Sursa: all3dp.com
Lasă un răspuns