In studiul independent, au fost implicati 1.671 de utilizatori finali si persoane din departamentul de achizitie a echipamentelor IT.
Canon Europe, a identificat in urma unui studiu realizat in cadrul companiilor europene, un decalaj in procesul de comunicare si intelegere dintre persoanele care achizitioneaza echipamentele IT si cei care beneficiaza de acestea. Acest decalaj, observat in urma realizarii studiului pan-european despre trendurile din organizatii, tinde sa limiteze valoarea adaugata pe care utilizatorii o pot resimti in urma unor investitii pe termen lung in echipamente IT.
In studiul independent, au fost implicati 1.671 de utilizatori finali si persoane din departamentul de achizitie a echipamentelor IT. Acesta a presupus 60 de interviuri in profunzime, iar scopul final a fost acela de a-i ajuta in luare deciziilor de cumparare. In ciuda eforturilor depuse pentru reducerea consumului de hartie in companii, studiul arata ca documentele imprimate, dar si cele electronice, inca joaca un rol central in dinamica organizatiilor. Cu toate acestea, modul in care angajatii doresc sa creeze si sa administreze documentele este in permanenta schimbare datorita flexibilitatii oferite de conectivitatea cu telefoanele inteligente si consumul de produse IT.
Potrivit studiului, companiile din intreaga Europa se lupta sa detina tehnologii care sa faciliteze lucrul in deplasare, dar sunt putine acele organizatii care doteaza angajatii cu telefoane inteligente sau tablete, chiar daca cei care le utilizeaza deja considera ca sunt foarte importante in activitatile pe care le desfasoara. Foarte multi respondenti au indicat ca au nevoie de sfaturi si de sprijin din partea departamentului IT atunci cand vine vorba de optimizarea procesului de munca atunci cand se afla in deplasare. Doar un sfert dintre cei intervievati au inteles beneficiile complete oferite de echipamentele IT disponibile la birou, acest lucru semnificand faptul ca acestea nu sunt comunicate in mod eficient. Raportul a mai aratat ca angajatii se simt exclusi cand vine vorba de procesul de achizitie a echipamentelor tehnologice care urmeaza sa fie utilizate in cadrul companiei.
Matt Wrighton, Marketing Manager pentru Marea Britanie si Europa: “Tehnologia evolueaza in mod constant pentru a satisface nevoile utilizatorilor. In birourile de astazi, acest lucru se intampla mai rapid decat oricand odata cu noile practici de lucru care alimenteaza aceasta schimbare. Pentru ca organizatiile sa beneficieze de o productivitate sporita, este foarte important ca angajatii sa simta ca nevoile lor sunt luate in considerare. Persoanele din departamentele de achizitii ar trebui sa fie informate cu privire la cerintele utilizatorilor din companie – acesta este un proces cheie pentru identificarea echipamentului IT potrivit, iar urmatorul pas il constituie educarea consumatorilor finali pentru a se asigura utilizarea dispozitivelor la potentialul maxim.”
Asigurarea securitatii in procesul de lucru cu documente este, de asemenea, o problema care evidentiaza decalajul dintre asteptarile utilizatorilor finali si ceea ce ofera departamentele IT. Peste doua treimi din personalul de birou intervievat lucreaza cu documente confidentiale, dar li se ofera posibilitatea de a imprima pe aparate accesibile oricui. Utilizatorii presupun ca organizatia din care fac parte gestioneaza cu grija documentele confidentiale cand, de fapt, mai putin de 5% dintre cei care se ocupa de achizitii au luat in calcul securitatea atunci cand au ales echipamentele pentru imprimare, copiere si scanare.
“In organizatii, diviziunea intre cele doua categorii este evidenta – cei care fac achizitii si angajatii, iar acest aspect va afecta, daca nu se intampla deja, productivitatea la locul de munca. Pentru a elimina acest decalaj si pentru a asigura valoarea oferita de investitiile facute in echipamente IT, utilizatorii finali trebuie sa aiba o influenta mai mare in procesul de achizitie. Implicarea directa a utilizatorilor finali pentru a intelege nevoile intr-un stadiu incipient al procesului de achizitie poate activa un potential nedescoperit pana in acest moment. Daca acest proces functioneaza bine, productivitatea in organizatii se poate imbunatati si poate contribui la recuperarea investitiei in solutiile IT si la profituri mai mari pentru intreaga afacere”.
Despre studiu
Cercetarea a fost comandata de Canon Europe, dezvoltata si realizata de catre RS Consulting, o companie din Marea Britanie specializata in studii de piata. Pe de alta parte, studiul a fost realizat independent si obiectiv. Canon nu a avut nicio influenta in selectarea respondetilor, analizarea datelor sau a interpretarii rezultatelor cercetarii.
Cercetarea a presupus un chestionar online la care au raspuns 1671 de angajati din diferite industrii si 300 din departamentul de achizitii, cat si 60 de interviuri telefonice in profunzime. Participantii la studiu provin din 12 tari.
Lasă un răspuns