Dacă ANAF-ul ar începe să sune aleator firmele și să le ceară bon fiscal sau factură pentru serviciile/bunurile pe care le comercializează și-ar crește veniturile garantat. De ce?
Am sunat într-o zi la o firmă de service pentru telefoane din Oradea. Le-am cerut să-mi schimbe ecranul telefonului mobil. Am întrebat cât costă și am cerut bon fiscal pentru serviciul care urma să mi-l facă. Surpriză?!? Răspunsul a fost că: „nu știe, că nu se poate, dar de ce îmi trebuie bon fiscal? Dacă ecranul pe care îl schimbă nu mai funcționează ulterior? Dar ce să scrie pe bonul fiscal?”
Nu mi-am făcut probleme că ecranul pe care îl schimbă nu mai funcționează după schimbarea lui în primă instanță, am cerut un serviciu și bon fiscal.
Vă rog să mă iertați, dar am nevoie de bon fiscal pentru că să-l trec în actele contabil ale firmei, ca acel serviciul să îl pot introduce pe cheltuielile companiei. Dacă nu puteți să îmi dați bon fiscal atunci puteți să-mi eliberați o factură cu chitanță pentru serviciul pe care mi l-ați făcut.
Așadar revin la titlu, dacă ANAF-ul și-ar angaja un singur om în Oradea, care să sune și să întrebe firmele dacă eliberează bon fiscal sau factură pentru serviciile și produsele pe care le comercializează, firmele s-ar autosesiza și ar începe să ofere documentele fiscale – cel puțin către cei care le cer!
Practic firmele contactate telefonic de ANAF, ar deveni mai prudente și ar începe să emită bonuri fiscale pentru produsele/serviciile pe care le oferă. Din acest editorial putem observa că, comportamentul celor corecți este năruit de unele companii care păcălesc statul și în final, ne păcălesc pe noi cei care suntem corecți față de stat.
Sincer, nu are rost să ne mai mirăm că statul nu are bani, este responsabilitatea noastră să cerem bon fiscal sau factură pentru ceea ce cumpărăm. Iar ANAF-ul ar putea să deruleze cel puțin trimestrial, o campanie de reamintire a comercianților că trebuie să elibereze factură sau bon fiscal!
Lasă un răspuns