De când a pornit Amazon-ul, opiniile cliențiilor ori recenziile sunt cele pe care s-au bazat clienții pentru a determina calitatea unui produs și autenticitatea lui.
Produsele listate în Amazon, au adesea sute sau mii de recenzii, comparativ cu câteva care se găsesc pe marketplace-urile concurente. Dar multe dintre aceste recenzii nu pot fi de încredere. Mii de recenzii false au fost postate pe Amazon, Walmart, eBay și alte platforme, pe măsură ce vânzările au crescut.
Începănd cu grupurile din Facebook unde actorii rău intenționații solicită recenzii pozitive către roboți și apelează la ferme să obțină click-uri false pentru a elimina concurența, recenziile mincinoase devin din ce în ce mai greu de observat. În iulie, UCLA și USC au lansat un studiu care a găsit peste 20 de grupuri care realizau recenzii false pe Facebook cu o medie de 16.000 de membri. În mai mult de 560 de postări zilnice, vânzătorii au oferit o rambursare sau o plată pentru o recenzie pozitivă, de obicei în jur de 6 USD.
De asemenea, repercusiuni devin tot mai serioase, deoarece cumpărătorii rămân mai mult timp acasă, iar online-ul devine din ce în ce mai obișnuit pentru lucruri pe care în mod normal ar dori să le cumpere personal. În ultimele luni, recenziile false au stimulat vânzările de produse nesigure și au afectat afacerile pentru vânzătorii legitimi, determinând mărci cunoscute să rupă legăturile cu Amazon.
Amazon a declarat pentru CNBC că folosește „instrumente puternice de învățare automată și anchetatori calificați pentru a analiza peste 10 milioane de recenzii săptămânale, cu scopul de a opri recenziile abuzive înainte de a fi publicate”. Cu toate acestea, compania a eliminat recent 20.000 de recenzii după ce o anchetă a constatat că cei mai importanți redactori Amazon din Marea Britanie se angajau în fraude.
Urmăriți videoclipul de pe CNBC.com pentru a afla de ce s-au infiltrat recenziile false în Amazon, cum pot identifica clienții o recenzie nesigură și ce fac compania de miliarde de dolari și alții pentru a le opri.
Sursa: cnbc.com
Lasă un răspuns