În fiecare zi interacționăm cu clienții, ne notăm sau memorăm ce urmează să facem și când, și trebuie sa ținem minte ce am discutat cu fiecare. E greu să delegi din sarcini unui angajat pentru că nu știe tot ce ai discutat tu cu clientul și ți-e teamă că va greși sau va uita ceva. Ți-ar place să ai o „clonă” care să facă treaba în locul tău, să monitorizeze ce fac angajații, și tu să ai mai mult timp pentru tine sau familie.
Pe de alta parte, există cazuri în care agentul sau directorul de vânzări are toate informațiile despre clienți doar la el în agendă sau fișiere private și …
Aici intervine CRM-ul, care facilitează colaborarea intre colegi, le organizează munca, îi ajuta sa trimită oferte, le arata istoricul discuțiilor cu clienții, istoricul prețurilor, facturi emise/restanţe. În final suntem organizaţi și controlăm comunicarea dintre angajați și clienți.
La ce este bun un CRM?
CRM-ul din expertAccounts iți permite să delegi la mai multi angajați comunicarea cu clienţii. De asemenea, facilitează comunicarea intre angajați. Spre exemplu, un coleg termină o fază de lucru pe care o cunoaște, și poate notifica un alt coleg să continue cu următoarea fază de lucru. CRM-ul asigură lucrul colaborativ online între angajații firmei de la sediu, de pe teren și din punctele de lucru.
Atunci când un coleg pleacă (în concediu), oricând poate altcineva sa-i continue munca, să-l înlocuiască cu succes.
Productivitatea angajaților crește pentru că totul este centralizat, sarcinile se automatizează și se reduce considerabil timpul de răspuns.
Un aspect foarte important este monitorizarea și supervizarea activității departamentului de marketing și comercial: știi cine, cu cine, ce și când vorbește, ce oferte primesc clienții și cum reacționează la ele. De asemenea, pentru fiecare oportunitate, știi cine urmează să facă următorul pas și când. Totul e la un clic distanță.
CRM-ul expertAccounts aduce clienți noi pentru afacerea ta:
Treci de la „pescuit cu undița” la „pescuit oceanic”
Să presupunem că ai 1000 de contacte de afaceri, din diverse surse: clienţii tăi existenți, cărţi de vizită, cataloage și directoare online de afaceri etc. Le introduci în CRM cu nume firmă, persoană, telefon și email, sau le imporți dacă le ai într-un fişier. Apoi compui unul sau mai multe e-mail-uri sau newsletter cu link-uri la oferta ta, și le trimiţi la toate contactele, grupate pe campanii. Toate e-mail-urile conțin link de dezabonare.
E recomandat ca primul e-mail sa fie o cerere politicoasă de comunicare comercială. Când un destinatar dă clic pe un link din e-mail, CRM-ul va crea automat unui operator sarcina de a suna persoana care a dat clic, pentru că este interesată de oferta ta. Astfel, din 1000 contacte, probabil 100 vor da clic, și vor deveni lead-uri pe care le suni. Dintre ele, poate doar 20 vor deveni clienţi noi și vor cumpăra de la tine.
În exemplu, am vorbit doar de 1000 de contacte, dar folosind CRM-ul expertAccounts, e suficient doar un operator marketing pentru a gestiona fiecare 10.000 de contacte! Urmărește tutorialul video despre cum funcționează „pescuitul oceanic” cu CRM-ul.
Cum te ajuta CRM-ul expertAccounts?
În CRM găsești tot ce ai nevoie, istoricul discuțiilor cu clienții, argumentele de vânzare potrivite pentru fiecare client, oportunitate, informații complete despre client, istoricul prețurilor, cotații de preț, oferte, comenzi și facturi restante.
Totul e la un clic distanță, astfel, dintr-o privire știi ce trebuie să vorbești cu un client și cum să “pui punctul pe i”. Astfel, oricând ai nevoie CRM-ul te poate clona, adică un alt coleg îl poate folosi așa cum îl folosești tu și are toate informaţiile la dispoziţie!
Cu CRM-ul expertAccounts îți poți programa vizitele, convorbirile și email-urile, iar în agenda ta sarcinile bifate cu “important” vor fi primele.
Scenariu: cum fac o oferta din CRM către un potenţial client în 2 minute?
După ce discutăm cu mai mulți potențiali clienţi, unele convorbiri “așteaptă” pregătirea unei oferte personalizate pe care o trimitem pe e-mail.
Ne întâlnim și cu alte scenarii, de exemplu, ne sună un client, îl identificam în CRM prin tastarea a câtorva cifre din numărul lui de telefon, sau dacă nu-l găsim îl adăugăm, și în urma discuției putem să îi facem o oferta din CRM și să o listam sau sa o trimitem pe e-mail direct din CRM.
În prezentarea video, am abordat cazul în care potențialul clientul este în baza de date, am discutat cu el și a rămas să îi trimit o oferta personalizată a doua zi, apoi să îl sun din nou pentru a afla dacă oferta corespunde cerinței lui și când planifică să cumpere.
Lasă un răspuns