Cu toate că prin introducerea accizei suplimentare, statul preconiza o creștere a veniturilor la bugetul de stat, acum nu mai există niciun dubiu că efectul este exact invers, înregistrându-se pierderi la bugetul de stat. Statul român își propusese să încaseze 50,6 milioane Euro lunar din supra-acciză.
Din care cca 36 milioane Euro din acciza suplimentară la motorină și cca 15 milioane Euro din acciza suplimentară la benzină.Statisticile au confirmat că s-a încasat cu cca 11 milioane de Euro mai puțin decât în luna martie, din care 3 milioane Euro mai puțin la motorină și 8 milioane Euro mai puțin la benzină.Astfel, statul român a încasat cu 61 milioane Euro mai puțin față de estimările avute în momentul introducerii accizei suplimentare.În schimb, statul recuperează la rata de schimb Euro/Leu utilizată în 2014, nesocotind articolul 13 din Directiva 96/2003, aplicând o rată originală românească de 1 Euro =4,738 Lei, în loc de 1Euro=4,462 lei – rata din prima zi lucrătoare din luna octombrie 2013, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene și care se aplică de la data de 1 ianuarie a următorului an calendaristic!Un curs valutar cu 6,2% mai mare decât cel legal!În cazul declanșării procedurii de infringement de către Comisia Europeană, această diferență de 0,276 lei/litru va putea fi recuperată de la statul roman!Pentru informații suplimentare despre cadrul european, practicile altor țări, soluții posibile în România precum și observațiile UNTRR la Procedura propusă – puteți accesa www.untrr.ro
Lasă un răspuns