Majorarea accizei la motorină va aduce în realitate pierderi de 65 eurocenți/litru pentru statul român!

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), organizație profesională și patronală care promovează și apără pe plan intern și internațional interesele operatorilor români care efectuează transporturi rutiere de mărfuri și de persoane, salută decizia de amânare a introducerii accizei suplimentare de 7 eurocenți la motorină și solicită anularea acestei măsuri.

În România, consumul anual de carburant este de aproximativ 7 miliarde litri, din care 5 miliarde litri motorină și 2 miliarde litri benzină.

În cazul în care statul va majora acciza cu 7 eurocenți pe litrul de motorină, transportatorii români care efectuează operațiuni de transport internațional vor fi obligați să alimenteze în afara țării, iar prin reorientarea alimentării a doar 13% din volumul actual de motorină vândut în România, se anulează orice câștig ipotetic al statului român!

Cei 7 eurocenți în plus la acciza actuală, ar putea aduce statului 8,68 eurocenți (acciză + TVA) pentru fiecare litru de motorină, matematic suma colectată suplimentar însumând circa 430 milioane euro, presupunând că se va menține nivelul consumului de motorină nemodificat.

Realitatea indică faptul că circa 70% din alimentările actuale ale transportatorilor internaționali (români și străini) de pe teritoriul României s-ar putea reorienta imediat în afara României ceea ce ar conduce la un impact dezastruos asupra bugetului statului român. (De exemplu, un operator român care face transport internațional cu 200 de camioane și în prezent alimentează lunar 300.000 litri de motorină în România și 300.000 litri de motorină în afara României, în cazul majorării accizei la motorină va alimenta lunar cel puțin 500.000 litri de motorină în afara României și sub 100.000 litri de motorină în România).

Din cei aproximativ 5 miliarde litri de motorină alimentați în România anual, reorientarea unui volum de numai 13%  spre alimentare în alte țări, va aduce în realitate pierderi de 65 eurocenți/litru pentru statul român!

Prin pierderea întregii accize aplicate în prezent, de 330 Euro/1000 litri, a majorării de 7 eurocenți și a TVA-ului aferent (aplicat atât prețului motorinei, accizei cât și majorării acesteia) – statul român deși, teoretic, ar beneficia virtual de încasări de aproximativ 430 milioane euro doar din majorarea accizei la motorină, în practică nu va încasa în valoare absolută mai mulți bani! Va încasa mai mulți bani în valoare unitară – pe fiecare litru de motorină vândut în România însă în situația scăderii consumului de motorină cu mai mult de 13% în România, statul român va încasa mai puțini bani decât înainte de majorarea accizei.

Sperăm că cifrele prezentate mai sus vor pune un serios semn de întrebare autorităților pentru a  le convinge să nu introducă accizarea suplimentară a carburanților, iar renunțarea la accizarea suplimentară a motorinei ar constitui, într-adevăr, un semn de preocupare pentru viitorul României.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.