Schimbarea unui bec la autoturism nu este o chestiune atât de simplă precum ar părea la prima vedere. Iar dacă la service vi se cere o sumă de cca. 5 până în 10 lei pentru schimbarea unui bec de fază scurtă/lungă, vă spun că de multe ori merită să plătiți acest serviciu decât să vă chinuiți să vă schimbați becul și să va răniți!
Am avut ocazia să schimb becuri la multe mărci de autoturisme. Spre exemplu, la Mercedes B, becul pentru faza scurtă se schimbă destul de greu. La VW Polo se schimbă mai ușor ca la Mercedes B, dar tot greu este. Iar la Volvo XC 60 becul de la stop se schimbă cu o dificultate medie.
Durată de viață bec H4 vs. H7
Becurile H7 pe care eu am avut ocazia să le testez au avut o durată de viața de maxim 2 ani. Becurile H4 au o durată de viața de cca. 3 ani sau chiar mai mult. Fără prea multe explicații becurile H7 au o durată de viață mai mică ca și cele H4, deși mă așteptam să fie tocmai invers. Dar se pare că tocmai becurile H4 care sunt destinate autoturismelor mai ieftine, au o durată de viață mai lungă ca și cele H7 care sunt pentru autoturismele mai scumpe, sau care au separat faza scurtă de cea lungă.
Durată de viață bec P21/5W (poziție și frână)
Becurile P21/5W pe care le-am testat, sunt fără marcă și unul dintre ele a avut o durată de viață cca. 3 ani, celălalt încă funcționează. Becurile P21/5W se folosesc uzual pentru stop, ca și poziție stop și atenționare frână, având o funcție dublă. Acum am montat un bec Osram, (2 becuri costă cca. 7 lei, iar două becuri fabricate de o marcă mai puțin cunoscută costa cca. 3 – 4 lei) și urmează să văd ce durată de viața are.
Montare bec P21/5W (poziție și frână)
Atenție cum montați un bec P21/5W! Dacă îl montați necorespunzător, semnalizarea pe acea parte va funcționa defectuos, cât și frâna. De aceea după ce îl montați este bine să porniți pozițiile și semnalizarea și sa verificați dacă funcționează corespunzător. Dacă nu funcționează corespunzător înseamnă că nu l-ați montat corect! De obicei schimbarea unui bec P21/5W la stopul unui autoturism este o sarcină cu o dificultate ușoară spre medie, de aceea, îl puteți schimba și în regie proprie, însă nu uitați să verificați dacă l-ați montat corect.
Schimbare/montare bec P21/5W (poziție și frână) VW Lupo
În continuare o să vă prezint cum se schimbă un bec pentru poziție și frână de la stop la un VW Lupo. La VW Lupo becurile de la stop se schimbă foarte ușor, pentru că, întreg stopul trebuie demontat.
Înainte de demontarea stopului sau demontarea unui bec trebuie să opriți iluminarea complet la automobil și să scoateți cheile din contact.
Acesta este prins într-un șurub care se desface cu o cheie în stea sau o șurubelniță dreaptă, ulterior stopul mai este prins în două ștuțuri metalice, iar spre exemplu scoaterea stopului din partea stângă, după demontarea șurubului, se realizează prin deplasarea stopului cu grijă în partea stângă până acesta iese din cele două ștuțuri (nu deplasam stopul mai mult de 5 – 10 cm!). Ulterior trebuie să demontăm fișa care alimentează stopul și să-l punem în portbagaj. Acolo vom demonta cele două șuruburi cu o șurubelniță cu cap Philips, iar pentru a ajunge la becuri trebuie să deblocăm cu degetul cârligul lat de la placa de plastic care protejează becurile. Astfel, ajungem la becuri și le putem schimba. Puteți să urmăriți și imaginile pentru a înțelege tot procesul mai ușor.
Lasă un răspuns