Ce îşi doresc tinerii din România: Smartphone Samsung!

Smartphone Samsung

Noua generatie de tineri, nascuti intre 1990 si 2000, numiti si mileniali, reprezinta target-ul principal al companiilor de IT&C. Liberali, implicati in actiuni de voluntariat si mai ales digitalizati, tinerii sunt direct interesati de tehnologie si mediile digitale de comunicare.

Conform raportului de cercetare YouBus. Tendinte in activitati, preferinte si consum. Primavara-Vara 2013, realizat de platforma Youth Monitor, cele mai raspandite electronice printre tinerii din Romania sunt smartphone-urile(51,3%), laptopurile (52,9%) si camerelefoto digitale (53,9%).

Smartphone-urile continua sa fie cele mai dorite gadget-uri: 15,1 %dintre tineri intentioneaza sa achizitioneze un smartphone in perioada imediat urmatoare, in timp ce 10,1% sunt interesati in achizitionarea unei tablete, devansand astfel laptopurile (9,6 %).

Intentia de cumparare pentru o camera digitala este de 7,1% in urmatoarea luna, iar pentru console de jocuri de doar 4,4%. Se preconizeaza insa o crestere a intentiei de achizitie pentru console in urmatoarele trimestre, odata cu lansarea pe piata a noilor generatii de la Microsoft si Sony.

In ceea ce priveste afinitatea pentru marci, tinerii din Romania sunt partial aliniati cu piata mondiala, cei mai multi dintre ei alegand telefoanele Samsung (35,8%). Pe locul al doilea, persista afinitatea pentru Nokia, probabil si datorita operatiunilor derulate in Romania de catre gigantul finlandez. Astfel, 34,1 % din tretineri continua sa aleaga Nokia, in timp ce Apple se afla pe locul 3 cu doar 8,4 % afinitate printre tineri, lucru datorat si costului prohibitiv pentru marea majoritate a tinerilor care inca nu au un job stabil.

Smartphone Samsung

Loialitatea fata de marca nu se transmite insa de la telefoane mobile la tablete, in plan regional, tinerii din Romania avand grade diferite de afinitate fata de Samsung si Apple.

Vestea buna este ca producatorii romani incep sa detina o cota importanta de piata, in jur de 25% dintre preferintele tinerilor se indreapta in aceasta directe. In ceea ce priveste marcile, pe primele doua locuri «romanesti» se situeaza producatorul brasovean Allview si Eboda, ambele cu 0,8%.

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.