De ce să îți faci publicitate pe Amazon cu campanii Sponsored Products?

Să te listezi pe Amazon și să vinzi pe Amazon cu FBA, este un drum care îți deschide ușa către o piață globală. Aici este mai ușor să te faci cunoscut, dacă produsul tău este bun și ești convins că poate obține recenzii de patru sau cinci stele.

De preferat, ar fi să obțină „review-uri” cât multe de cinci stele, chiar dacă uneori vor exista clienți nemulțumiți. Este evident, un produs oricât de bun ar fi, nu poate satisface toate exigențele clienților. Însă, chiar și o recenzie negativă devine una constructivă!

Așadar, ți-ai listat produsul pe Amazon, dar nu ai comenzi. Concurenții tăi au comenzi și publicitate cel puțin cu campanii Sponsored Products. Concurenții tăi sunt în prima pagină pentru că, utilizează sume importante când vine vorba de promovarea plătita. Deci, să nu crezi că, concurența ta nu investește bani în publicitatea plătită pe Amazon, și mai ales cu Sponsored Products, ci vreau să te asigur că investesc uneori chiar 1$ pentru clic-ul unui client! Da, știu este mult, și este posibil ca acel dolar să se piardă, pentru că, respectivul client nu o să cumpere după ce a văzut produsul tău!

Dar, concurența ta, probabil că este de mult timp pe piață, și își permite să aloce bugete de 1000 dolari sau poate chiar 10.000$/lună. Uneori aceste costuri se ascund în prețul produsului, alteori, concurența ta, își permite să piardă sume importante pentru publicitate, pentru că, o parte din clienții obținuți din publicitate, vor rămâne clienți pe termen mediu – lung și care vor face ulterior achiziții organice ale produselor cumpărate prin publicitate. Și tot acești clienți, îți vor recomanda produsele tale la alte persoane cunoscute.

De ce campanii Amazon Sponsored Products?

Așa cum ziceam anterior, dacă ți-ai listat produsul pe Amazon, ai nevoie de publicitate, avantajul este că poți începe cu un buget lunar mic și care să îți aducă primele vânzări și poate primele recenzii sau review-uri. Iar, de aici vânzările tale vor începe să crească, desigur, unele produse se vând mai bine în luna ianuarie, altele se vând mai bine în luna august. Așadar, nu trebuie să te aștepți să încasezi în fiecare lună aceeași sumă de bani, sunt luni mai puțin bune altele mai bune. Există o fluctuație, totdeauna a existat!

Pe Amazon, poți să îți setezi o campanie Sponsored Products cu un buget mic pentru 30 de zile și cu o licitare sau un „BID” mic. Desigur, un „BID” mic, nu o sa-ți aducă mulți clienți într-o lună, dar cel puțin devii vizibil printre multitudinea de produse din Amazon și clienții încep să te cunoască. Iar cum spuneam mai sus, este posibil să obții și primele recenzii.

Pe de altă parte, dacă utilizezi o licitare mare sau un BID mare, vei fi în top-ul căutărilor lângă concurenții tăi, mai mult ca sigur că vei cheltui mulți bani pe publicitate, iar dacă reușești să ascunzi costurile suplimentare în prețul produsului, și acel preț să fie apropiat de al concurenței tale, este posibil să obții profit mai repede decât te așteptai.

Recomandarea ar fi să utilizezi un „BID” mediu, pe care să-l ajustezi săptămânal în funcție de ROAS-ul pe care îl obții. De asemenea, chiar dacă folosiți un BID-uri mici, este mai bine să configurați un buget zilnic mai mare, deoarece Amazon vă va acorda o prioritate mai mare.

Caută cuvintele cheie de top pentru produsul tău!

De asemenea, trebuie să cauți cuvintele cheie de top pe care concurenții tăi le folosesc, spre exemplu, „ulei de floarea soarelui”, acest cuvânt cheie evident vinde uleiul de floarea soarelui, iar miza pe acest cuvânt cheie este mare, așadar la început e bine să nu licitezi mult pe acest cuvânt, aș spune jumătate din ceea ce propune Amazon-ul, și între timp să ajustezi și cuvintele negative (la campaniile automate) care îți aduc cheltuieli și nu vânzări.

În plus, trebuie să sții că, Amazon te va ajuta să gasești cuvintele cheie de top pentru produsele tale, de aceea nu va trebui să te oprești doar la exemplul de mai sus, ci va trebui să cauți și concurenții tăi, spre exemplu, un cuvănt cheie ar fi și „ulei de floarea soarelui Flora”. În acest caz particular, Flora este o marcă de ulei de floarea soarelui care se vinde pe Amazon UK și care ulei este „concurentul” tău. Iar de aici, derivă alte cuvinte cheie, „Ulei Flora”. Clienții obișnuiți cu Uleiul de floarea soarelui Flora, vor căuta și direct ulei Flora, așadar, și această cobinație de cuvinte cheie pe Amazon este în beneficiul tău, dar nu este neparat una de top, care îți aduce multe vănzări. Pentru că, în timp va trebui să măsori cuvintele cheie care îți aduc cele mai multe vănzări și va trebui să le ajustezi „BID-urile” (sau licitările) cu o sumă potrivită cu bugetul tău. Cum spuneam un „BID” mare îți aduce vănzări mari, iar unul mic iți aduce vânzări mici, însă cu o plată pe conversie mică.

Reține, întotdeauna cuvintele cheie de top pentru produsele tale vor vinde cel mai mult, restul cuvintelor sunt doar complementare!

Desigur, acestea sunt câteva scenarii, cei sigur, este că, după ce listezi un produs pe Amazon, ai nevoie de recenzii și de publicitate, aceste două puncte nu le poți ignora dacă dorești să ai vânzări pe Amazon.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.