EPA a prezentat Porsche Taycan Turbo drept una dintre cele mai ineficiente mașini electrice vândute în Statele Unite.
Evident acest lucru nu o să conteze pentru clienții Porsche Taycan, care în principal sunt pasionați de marca Porsche. În timp ce loialitatea față de marcă poate fi suficientă pentru a-i duce pe acești cumpărători într-un vehicul ineficient, pentru restul dintre noi rămâne să ne întrebăm cum a reușit Porsche acest record negativ?
Jason Fenske de la Engineering Explained, a explicat pe larg de ce Porsche Taycan este atât de ineficace.
Pentru înțelege pe scurt, Taycan Turbo este evaluat cu un echivalent de 4,1 litri/100 km, ceea ce … nu este deosebit. Ba chiar deloc. Este destul de înfometat atunci când este comparat cu modele precum Audi e-tron (evaluat la 3,8 litri/100 km) sau Tesla Model S Long Range (2,5 litri/100 km).
Problemele sunt vizibile destul de repede. De exemplu, Taycanul este cu aproape 500 kg mai greu decât concurența sa și mai mult decât unele pickup-uri.
Acest aspect absoarbe masiv din energia bateriei! Toată acea greutate în plus, este un impediment uriaș când vine vorba de eficiență. Dacă Taycan ar vrea chiar să se compare cu, concurența Tesla SLR în ceea ce privește gama, ar trebui să adauge încă 500 kg de baterii. Este greu să crești autonomia doar folosind mai multe baterii; trebuie să găsești modalități de a utiliza eficient acea energie a bateriei.
În același timp, Porsche abordează diferite strategii legate de consumul bateriei comparativ cu alți producători de automobile, începând de la modul în care regenerează bateria prin frânare. Dacă doriți detalii, va trebui să vedeți videoclipul de mai sus – dar există o „constelație” de alegeri pe care Porsche a făcut-o pentru Taycan Turbo care au dus la un vehicul mai puțin eficient!
Sursa: jalopnik.com
Lasă un răspuns