În CBC Vancouver se explorează modul în care activitatea veganismului prosperă.
Marie Hui din Vancouver nu este vegană. Nu este nici măcar vegetariană. Dar când a auzit despre burgerii Beyond Meat de la A&W, a decis să-i încerce.
„Cred că a fost fantastic”, a spus Hui, o cântăreață și mamă în vârstă de 35 de ani. „Are un gust ca și carnea.” Hui încearcă să mănânce carne și produse de origine animală cât mai puțin posibil din cauza preocupărilor etice, de mediu și de sănătate.
Dar ea spune că are un obstacol principal care o împiedică să devină pe deplin vegetarian sau vegan. „Încă îmi place gustul cărnii”, a spus ea. „Îmi place foarte mult și brânza”.
Încurajarea „flexitarilor”
Cercetătorii de la Universitatea Dalhousie spun că există mai mulți vegani în B.C. pe cap de locuitor, decât în orice altă provincie. Veganismul este un mod de viață pentru un grup mic, dar influent de columbieni britanici.
În Vancouver, există un magazin de budincă vegan și un magazin de încălțăminte vegan, ca să nu mai vorbim de pizzeriile vegane ale orașului, brutăriile vegane și o multitudine de restaurante vegane.
În ciuda tuturor zvonurilor, cercetătorii Dalhousie spun că numărul real de vegani a crescut oarecum, dar a rămas relativ stabil în ultimul deceniu. Dar unii experți alimentari spun că acest lucru nu este important, atâta timp cât majoritatea oamenilor își reduc consumul de produse animale suficient pentru a deveni vegan-ish – uneori denumit „flexitar” – și reduc amprenta asupra mediului.
Bruce Friedrich, co-fondator și director executiv al grupului non-profit, din Statele Unite, Good Food Institute, spune că tehnologia alimentară a avansat în cele din urmă pentru a crea carne pe bază de plante suficient de gustoasă, încât carnivorii din punct de vedere etic precum Hui vor fi convinși să facă schimbarea.
„Nu este,„ hai să convertim oamenii în veganism ”, a spus el, dar„ să arătăm oamenilor acest produs fantastic pe care vor dori să-l cumpere pe meritul său, deoarece este delicios și la un preț rezonabil ”.
Crearea de opțiuni gustoase
Oamenii sunt din ce în ce mai preocupați de a lua alegeri alimentare etice, spune Friedrich, dar pentru mulți nu sunt suficient pentru a sacrifica gustul cărnii.
Instructorul de nutriție al Universității din Columbia Britanică Gail Hammond este de acord. Hammond spune că preocupările de mediu pot fi un factor puternic în alegerile alimentare ale consumatorilor, dar
nu este de obicei principalul.
„Numărul unu al consumatorului de alimente este gustul”, a spus Hammond. „Copleșitor.“ Friedrich spune că popularitatea unor produse precum burgerii Beyond Meat de la lanțurile de fast-food, precum A&W și acum McDonald’s, este o dovadă a acestor produse care satisfac ambele nevoi.
Hammond subliniază că produsele ambalate precum Impossible Burger și Beyond Meat oferă consumatorilor avantaj.
Producători de carne la bord
Nu este vorba doar de restaurante care urcă în vagonul carne bazată pe plante. Friedrich spune că producătorii importanți de carne au luat notă de popularitatea lui Beyond Meat și că au sărit la bord pentru a-și crea propriile produse pe bază de plante.
Unele dintre aceste companii investesc, de asemenea, în tehnologie pentru a crea carne cultivată într-un laborator sau ceea ce Institutul Good Food numește acum „carne cultivată”, în loc de numele său anterior, carne „curată” sau „pe bază de celule”.
Unul dintre motivele acestei modificări a nomenclaturii, spune Friedrich, este faptul că este mai atrăgător pentru principalii producători de carne – chiar dacă termenul „carne curată” rezonează mai mult cu consumatorii.
Carnea cultivată în laborator satisface nevoia de alimente mai durabile din punct de vedere ecologic, spune Friedrich și ar satisface papilele gustative ale carnivorelor chiar mai mult decât carnea pe bază de plante.
Flexitara Marie Hui spune că nu a auzit niciodată de carne cultivată într-un laborator și că ar ezita să consume alimente cu care nu este familiarizată.
E atât de ciudat, spuse Hui. „Nu cred că aș [mânca] asta.”
Dar Friedrich spune că este doar o chestiune de timp până când consumatorii se vor adapta la aceste tipuri diferite de carne. De fapt, el are în vedere un viitor, într-o singură generație, în care oamenii vor mânca în mare parte carne pe bază de plante sau de laborator.
„Dacă le place la fel sau mai mult și costă la fel sau mai puțin, veți vedea că toată lumea va face trecerea pe termen lung”, a spus el.
Sursa: cbc.ca
Lasă un răspuns