Într-un interviu recent cu publicația auto australiană The Driven, șeful global al vehiculelor electrice de la Nissan, Nic Thomas a împărtășit o viziune destul de surprinzătoare asupra instalării bateriei de capacitate mare Tesla în Australia de Sud, care este recunoscută pentru că ajută locuitorii să-și reducă dependența de la cartelurile de gaze ce operează în regiune.
În timpul lansării unei noi versiuni a popularului său Leaf de 40 kWh complet electric din Melbourne, directorul Nissan a declarat cu îndrăzneală că ferma Powerpack a lui Tesla din Australia de Sud este o risipă de resurse.
„Este o risipă totală de resurse, deoarece ceea ce putem face este să avem mașini care sunt totodată și baterii și aceste mașini sunt parcate de cele mai multe ori”, a spus Thomas.
Declarația lui Thomas vine conform discuției despre noul sistem vehicul la rețea / vehicul la domiciliu (V2G / V2H) de la Leaf, care va permite ca mașina electrică să funcționeze ca acumulator pentru acasă.
Cu sistemul în vigoare, Leaf nu numai că va stoca energie prin conectarea la o casă sau o afacere; vehiculul ar putea servi și energia înapoi atunci când este necesar. V2H este deja în uz în țări precum Japonia, iar o lansare în Australia este de așteptat în următoarele șase luni.
Executivul Nissan a remarcat faptul că sistemul V2G al Leaf-ului are potențialul de a ajuta proprietarii de case să economisească bani, mai ales dacă vehiculul se încarcă prin intermediul unui sistem solar de acoperiș pe timpul zilei și își folosește energia stocată pentru a alimenta aparatele și luminile pe timp de noapte.
„Modul în care distribuim și consumăm energia este fundamental ineficient … avem nevoie de flexibilitate în sistem. Este minunat că am investit toți acești bani în energia regenerabilă, dar în mod fundamental pierdem cea mai mare parte a acelei energii, deoarece totul este generat în mijlocul zilei când de fapt nu avem nevoie de ea „, a spus el.
Tim Washington, CEO al furnizorului de soluții de tarifare Jetcharge, a remarcat că tehnologia Nissan V2H are mult potențial, având în vedere că vehiculele petrec o mare parte din timpul lor doar parcate sau, în cazul mașinilor electrice, conectate.
„Autovehiculele vor fi mai întâi un bun energetic și un al doilea bun pentru mobilitate. Ceea ce vreau să spun este că vă veți folosi mașinile probabil mai mult ca baterii decât ca vehicule. După cum știm, vehiculele sunt parcate în 90% din timp – aceasta este una dintre criticile la mașini.
Dar dacă va fi cel mai eficient lucru chiar și atunci când este parcată? Aici intră în joc încarcarea bidirecțională „, a spus el.
În timp ce tehnologia V2G are un potențial foarte mare pe care chiar și CEO-ul Tesla Elon Musk îl recunoaște, respingerea ocazională a rezervelor de energie electrică de 100MW / 129MWh Hornsdale din Australia de Sud de către executivul Nissan, pare dezinformată în cel mai bun caz.
Deoarece vine online, la urma urmei, ferma Powerpack, a cărei dimensiune este egală cu aproximativ 2.500 de kWh 40 kWh Nissan Leaf, a răspândit aclamații la scară largă despre viteza și sofisticarea sa.
Chiar înainte de a fi activată oficial, bateria mare a fost pusă în acțiune, injectând 70 MW de energie eoliană stocată pe piață; și la doar două săptămâni după ce a intrat on-line, a intervenit pentru a susține rețeaua când un generator de cărbune din regiune a eșuat.
Acest răspuns rapid, care a schimbat destul de mult jocul energiei din Australia de Sud, ar fi probabil o provocare dificilă ca să se potrivească cu o
flotă de Nissan Leaf.
V2G are cu siguranță utilitate și va fi benefic pentru proprietarii Nissan Leaf; dar în cele din urmă, bateriile mari, cum ar fi Hornsdale Power Reserve, se află la un nivel complet diferit de stocare a energiei.
Sursa: teslarati.com
Lasă un răspuns