BMW tocmai a pregătit primul Mini Cooper electric de serie.
Mașină de mici dimensiuni care rupe în principiu inimile fetelor va fi lansată la începutul anului 2020, mașina va porni de la 35.000 de dolari și va avea o autonomie de 235 kilometri (146 mile) cu o singură încărcare.
În comparație cu VE-urile (vehiculele electrice) ca și Tesla Model 3 sau Kona Electric care au prețuri similare și care acum au o autonomie peste 350 km – cifrele oferite de Mini sunt de domeniul trecutului! Iar acestea vor arăta și mai rău anul viitor, pe măsură ce mașini electrice vor avea o autonomie și mai mare
Este interesant cum o companie atât de solidă ca și BMW, și care a intrat în lumea mașinilor electrice de mult timp, a ajuns să-și convingă CEO-ul Harald Krueger să demisioneze.
Krueger a fost CEO-ul BMW pentru patru ani și care a ocupat poziția la scurt timp după ce crossoverul SUV electric i3 al companiei a intrat pe piață. Dar, înainte să părăsească compania, el a adresat angajaților un mesaj: „schimbările enorme” care au loc în industria auto sunt motivul pentru plecare mea. Se pare că BMW, a rămas în urmă conform lui Krueger.
Bloomberg a obținut câteva informații despre aspecte care au avut loc în timpul mandatului lui Krueger și mai ales atunci când a fost în joc viitorul companiei BMW.
El a întârziat primul BMW cu autonomie mare – care a condus la un exod de talent din acest domeniu. Vânzările i3 s-au încetinit. De asemenea, el pare că s-a întors la mașinile cu motor termic, într-un moment în care țările europene doresc să le restricționeze sau să le interzicâ, în special cele diesel. Iar, compania a continuat să piardă cotă de piață în fața rivalilor precum Daimler, care deține Mercedes-Benz.
Viziunea BMW despre viitor a devenit atât de dezbinată în cadrul Krueger, încât, acum două săptămâni, unul dintre conducătorii săi a declarat că vehiculele electrice au fost „depășite” de cele cu motor termic, culmea, la un eveniment în care BMW a anunțat un nou plan de accelerare a adoptării vehiculelor electrice.
Nu este o surpriză că, noul Mini are o putere de doar 184 CP și atinge 100 km/h în 7,3 secunde. Este chiar mai lent decât Chevy Bolt, care a fost lansat acum 2 ani.
O versiune MINI cu autonomie mai mare, de 270 kilometri va fi disponibilă pentru un cost mai gros, deși BMW nu a spus cu cât mai mult.
BMW este recunoscut pentru calitatea mașinilor sale, iar marca Mini are de altfel adevărați credincioși, iar noua versiune electrică își va găsi cu siguranță fani. Însă, în timp ce restul industriei trece prin „schimbări enorme” pe care Krueger le-a citat de altfel, primul Mini electric arată mai mult ca o capitulare a companie BMW, până la faptul că – potrivit Automotive News – tehnologia lui i3 se află sub caroseria unui Mini din 2014.
Cei mai mulți oameni călătoresc 350 – 500 km o dată la câteva luni, deci cei 230 km ar putea să facă față în continuare unor excursii de zi cu zi. De asemenea, noul Mini ar putea face parte din noul serviciu de partajare (share) al mașinilor, dezvoltat de Daimler.
Desigur, Mini, nu va fi singurul VE cu o autonomie mică care urmează să fie lansat. Adorabilul Honda E va avea o autonomie de doar 200 km atunci când va fi lansat în cursul acestui an. De altfe, SUV-urile electrice viitoare de la BMW, cum ar fi iX3 și iX4, ar trebui să aibă o autonomie mult mai mare atunci când vor ajunge pe piață.
Noul Mini este un semn că Krueger ar fi pierdut trenul mașinilor electrice!
Sursa: theverge.com
Lasă un răspuns