TIR-ul Vera se deplasează singur (fără șofer) pe un drum public predefinit, situat între un centru logistic și terminalul unui port.
În această lună, Volvo Trucks a pregătit prima sarcină pilot pentru TIR-ului electric Vera care este autonom și care transportă mărfuri de la un centru logistic la un terminal din portul Gothenburg, Suedia.
Proiectul a fost lansat în parteneriat cu compania de transport feroviar și logistică DFDS, având scopul dezvoltării și testării tehnologiei.
În prezent, TIR-ul Vera este capabil să parcurgă rute prestabilite, parțial pe drumuri publice și parțial într-o zonă industrială. Limita de viteză este de 40 km/h.
Este prea devreme să concluzionăm că, Vera este complet autonom, deoarece vehiculul este monitorizat de un operator dintr-un turn de control care este, de asemenea, responsabil pentru transport. Însă, acesta este un prim pas pentru TIR-urile autonome.
„În 2018, Volvo Trucks a prezentat prima sa soluție electrică, conectată și autonomă, proiectată pentru misiuni repetitive în centre logistice, fabrici și porturi. Vera este potrivit pentru distanțe scurte, transportând volume mari de mărfuri cu mare precizie” – a spus Volvo Trucks.
De asemenea, în luna mai, Einride T-pod a început o experiență similară în Suedia cu DB Schenker. În ambele cazuri, vehiculele sunt fără cabină.
Sursa: insideevs.com
Lasă un răspuns