Producătorul german de rulmenți, Schaeffler, a anunțat că va reduce 900 de locuri de muncă, dintre care 700 în Germania, de asemenea, au și redus gama de produse după ce câștigurile din 2018, care au scăzut din cauza cererii reduse din Europa și China.
Schaeffler a anunțat recent, un program de restructurare, RACE, care ar costa 60 de milioane de euro (67,8 milioane de dolari) în 2019.
CEO-ul Klaus Rosenfeld la descris ca fiind „frânarea și accelerarea în același timp”, deoarece programul vizează îmbunătățirea câștigurilor cu aproximativ 90 de milioane de euro, în faza inițială.
„Anticipăm că mediul înconjurător, în special în afacerile auto, va rămâne extrem de solicitant și provocator. În același timp, ne așteptăm ca economia globală să încetinească în continuare”, a spus el.
Rosenfeld a declarat ziarului Handelsblatt că, cinci fabrici au fost vizate pentru închidere, mai ales cele cu mai puțin de 200 de angajați.
Schaeffler a declarat în 2018 câștiguri ajustate înainte ca dobânzile și impozitele să scadă cu 13%, de până la 1,38 miliarde de euro, în timp ce veniturile au crescut cu 3,9%. Se așteaptă ca veniturile să crească cu 1-3% în 2019 și să vadă o marjă EBIT de cca. 8-9%.
Rosenfeld a spus că nu ar fi inteligent să anunțe noi obiective pe termen mediu în acest moment.
Scăderea pe ramura de automobile a companiei Schaeffler din a doua jumătate a anului 2018 s-a datorat unei cereri mai slabe în Europa, ca urmare a noilor standarde privind emisiile și a conflictului comercial cu Statele Unite, care a afectat comenzile din China.
Având în vedere perspectivele sumbre ale industriei, compania elvețiană Autoneum, care face componente termice și de reducere a zgomotului, și-a redus profitul cu 9,3%. Acum, se luptă să recupereze pierderile din S.U.A. și să investițiile în China.
Viitorul este electric
Schaeffler este vulnerabil la trecerea de la motoarele cu combustie internă la cele electrice, care practic nu utilizează rulmenți.
„Vrem să reducem și mai mult dependența noastra vis-a-vis de motorul cu combustie internă – care este un partener tehnologic inovator pentru clienții noștri – folosind oportunitățile oferite de domeniile de hibridizare și electrificare mult mai extinse”, a spus Rosenfeld.
„Am pornit mai târziu în mobilitatea electrică decât alții, dar acum lucrăm pentru a-i ajunge din urmă”.
Compania a renunțat marți la indicele midcap la nivel mondial (Mdax), după ce capitalizarea sa de piață s-a redus cu aproape jumătate în nouă luni. Rosenfeld a adăugat că Schaeffler nu a făcut parte din indicele „small-caps” și ar face tot ce este necesar pentru a reveni la Mdax. Compania a menținut dividendul stabil la 55 de centi pe acțiune.
Sursa: autonews.com
Lasă un răspuns