Deși nu credeam, iată că firmă Caterpillar, împreună cu Pon Equipment, a prezentat un excavator electric de 26 de tone, cu o baterie uriașă de 300 kWh, depunând astfel eforturi pentru a electrifica mașinile dedicate construcțiilor.
Ei au construit prototipul în Gjelleråsen, Norvegia pentru compania de construcții Veidekke care intenționează să utilizeze 8 excavatoare de acest tip.
Compania se așteaptă ca excavatorul să ofere o experiență mai bună pentru angajați, să reducă poluarea atmosferice și a zgomotului din șantierele de construcții.
Potrivit companiei, este pentru prima dată când un excavator de această dimensiune, de 26 de tone, a fost echipat cu o baterie.
Acesta din urmă dispune de un acumulator uriaș de 300 kWh, care este proiectat să reziste la mișcări bruște. Pachetul de baterii din categoria grea, cântărește destul de mult – 3,4 tone.
Producătorii excavatorului cred că, capacitatea bateriei poate facilita o autonomie de utilizare cuprinsă între cinci și șapte ore, iar încărcarea se poate efectua peste noapte.
Publicația norvegiană Tek a lăsat la liber câteva imagini ale primului excavator complet electric (imagini de Ole Henrik Johansen / Tek.no):
Motorul de propulsie al excavatorului are o putere de 122 kW, și este aproape silențios – deși pot fi auzite pompele hidraulice.
Øivind Larsen, directorul de construcții al lui Veidekke, spune că excavatorul va salva 52 de tone de emisii de CO2.
El a spus:
„Pentru noi, este important să folosim noile tehnologii care ajută la reducerea emisiilor din parcul nostru de utilaje și nu în ultimul rând pentru a îmbunătăți viața de zi cu zi pentru cei care folosesc mașinile”.
Executivul consideră că, dacă societățile de construcții ar înlocui toate cele aproximativ 2.500 de excavatoare de dimensiuni similare din țara mamă, ar echivala cu eliminarea a 60.000 de autoturisme cu motor termic de pe șosele.
Acesta, este cel mai recent exemplu de electrificare a mașinilor din alte industrii.
Caterpillar a fost interesat în special de electrificarea grupului său și a investit anul trecut în Fisker – dovedind interes pentru tehnologia bateriei cu acumulator solid.
Sursa: electrek.co
Lasă un răspuns